Zijn vitamillen echt zo goed voor je?

Verbeterd je weerstand en je herstelt sneller als je ziek bent staat er op de verpakking. Klopt dit? En zou dit ook werken tegen vermoeidheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja het klopt, als die vitaminen niet in je voeding zouden zitten zou je snel ziek worden.
Maar als je normaal eet zitten ze al in je voeding en daarom moet je ze niet slikken want dan krijg je er teveel van binnen.
Ze werken niet tegen vermoeidheid; voldoende slapen en bewegen, normaal eten en niet te veel stressen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Veel mensen slikken vitaminepillen om gezonder te worden en te blijven. Toch blijkt dit helemaal niet zo gezond te zijn, concluderen wetenschappers van de Universiteit van Kopenhagen.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je een tekort aan vitamines aanvult met een normale dosering supplementen, zou dit geen gevaar mogen opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een periode van ziek zijn kunnen vitamine een goede aanvulling zijn om je lichaam er weer boven op te helpen.
Maar als je gezond eet dan heb je ze eigenlijk niet nodig.
Helemaal zonder gevaren is het slikken van vitamine niet, een teveel van verschillende vitamine kunnen slecht zijn voor je.
Maar ná ziekte een week of 2 extra vitamine nemen kan zeker geen kwaad.
Vermoeidheid kan komen door een tekort aan ijzer of bv vit b een multivitamine kun je dan proberen, waarbij het merk niets uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vitaminen zijn goed je voor lichaam, maar alleen als je dit nodig hebt en niet om te compenseren door geen fruit te eten en veel fastfood.
Je hebt je dagelijkse groente en fruit nodig. En als je minder weerstand hebt, of net ziek bent geweest kan je deze gebruiken om de weerstand weer op te bouwen. Om op je oude niveau te komen en als je weer beter in je vel zit zal je vermoeidheid ook weer minder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zeggen dat er vitaminen in zitten die goed voor je zijn dus het kan goed voor je zijn.