Hoe kan het dat de meeste soorten fruit een zachte plek krijgt als je het hebt laten vallen?

Altijd als ik een banaan of appel of zelfs een ui heb laten vallen wordt de plek waarop die viel altijd zacht en week.
Maar hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

deze soorten fruit/groenten bestaan uit plantaardige cellen. en kenmerken daarvan zijn dat ze bestaan uit een celwand (randje van een cel die breekt als je ze laten vallen) en vacuole (celvocht) dus vocht die het zacht maakt als je het laat vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het zelfde gebeurt als jij je stoot, je krijgt een beurse plek..
zo ook met fruit en groente, het kneust als het ware, en word een beurse plek...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je bart..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan klopt het niet met het eerste antwoord, want daar is de oorzaak dat de fruit/groenten bestaan uit plantaardig cellen, maar ik bestaat niet uit plantaardige cellen.