Wie weet er goede cases van groente / fruit dat gebrand is (als in merkbeleving)?

Een voorbeeld is bijvoorbeeld:

Chiquita banana
Elstar appels
Bintje aardappels

Ik ben opzoek naar nog meer voorbeelden. En het liefst waar over een leuke case is geschreven. Zoals het ontstaan van het merk en hoe het groot is geworden.

Het gaat dus om verse producten die gebrand zijn en waar marketing voor gebruikt wordt om in een bepaalde niche top of mind te zijn.

Dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De Hapsap-sinaasappels van Jaffa.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of Zespri Gold/Green kiwi's
bamibal
12 jaar geleden
Een merk voor iets waar we normaliter niet naar het merk maar naar het ras / de smaak kijken dat op dit moment erg hard aan de weg timmert, is de Junami-appel.
Ze richten zich vooral op de gezondheids / sport / afvallen - markt ; een gigantische en zelfs nog groeiende niche, natuurlijk.

Ik heb niet het idee dat het al heel erg ingeburgerd is, maar ze doen in elk geval keihard hun best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb er nog nooit van gehoord
amc
12 jaar geleden
Ja, er komen veel van dit soort appels met mooie namen op de markt. De fuji en de pink lady zijn appels die ook veel qua structuur op de junami lijken. Ik vind ze overigens wel lekker ;))
Elstar is geen merk , het is de appelsoort. Als je de groenteman vraagt om Jonathans, goudrenetten, granny's
dak krijg je zonder het woord te zeggen appels.
Zo is het ook met het Bintje. Als je vraagt naar Eigenheimers, dorés of Opperdoezen krijg je ook aardappels. Bintje is dus ook een soort uit de aardappelrassen.

Chiquita, ja dat is een merk en net zo bekend als Turbana.
Turbana is nl ook een bedrijf dat exporteert en met name bananen zijn hun hoofdexportartikel.

Toegevoegd na 8 minuten:
Del Monte= is net zo bekend als zijn ingeblikt fruit zoals ananas.
De Betuwe= bekend door Flipje Tiel en dan weet je meteen dat er jam bedoeld wordt.
Hero= appelsap/fruitige jam-compôte,
Appelsientje= sinaasappelsap.
amc