hoe komt het dat er altijd bij pudding of chocomousse een beetje aan het plastic zit (papiertje waarmee je potje opent) ?

altijd als ik pudding of chocomousse potje opendoe hangt er wat aan het papiertje van het potje mijn vraag is hoe komt dit stijgt de pudding op ? of hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens het transport wordt er niet bepaald zachtzinnig mee omgegaan. Zo'n pallet wordt niet zachtjes neergezet en vooral als de inhoud vers en dus nog relatief vochtig en zacht is, knalt er wel eens wat tegen de deksel. Ook zakt later de inhoud nog iets in, ze zijn dus ietsje meer gevuld direct na het vullen.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is gewoon plakkerig en dan doen ze er iets te veel in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
: meestal komt dat doordat het potje beweegt! maar ik snap jou vraag heel goed! want...hoeveel mensen weten dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de pudding of mousse net in het potje zit, is deze nog niet opgestijfd. Het is nog vloeibaar. Tijdens het vervolg van het verpakkingsproces bewegen de potjes nog flink heen en weer. er komt dan makkelijk nog wat tegen het dekseltje aan. Later, als de pudding stijf is, gebeurt dat niet meer zo makkelijk.
bamibal
12 jaar geleden
De mousse is luchtig vloeibaar, daar de automaat waarmee het potje wordt gevuld. De inhoud iets hoger vult dan het potje ivm het gewicht, wat er in moet.Daarna wordt het potje afgesloten.De mousse zakt nu iets in.en stijft op.