Nee hoor, je kunt ze direct eten, net als gedroogde pruimen en gedroogde appels.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mocht je ze toch willen wellen, ik ken twee manieren:

1) Zet ze 's-avonds in een kommetje met kokend water, nachtje laten staan en 's morgens zijn ze geweld.
2) Doe ca. 700 ml. water in een magnetronschaal, zakje gedroogde abrikozen erbij. 12 minuten op 600 W en je hebt je 7 uur wachttijd bespaard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ Zinloos geweld :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou haast zeggen zinloos gemind :(
in de hete thee leggen tot ze zacht zijn
12 jaar geleden
Ongeweld kun je ze knabbelen.
Geweld kun je ze verwerken in gerechten.
Gedroogde abrikozen nemen vocht op uit 'de omgeving' (zoals taartdeeg)

hoe?
een nachtje in sap of water leggen
of overschenken met heet vocht, 10 min. wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken mensen, die de gedroogde abrikozen, zo uit de zak opeten als snack, en dit heel erg lekker vinden. Ik zelf kies daar niet voor, ik vind ze dan erg droog en een beetje taai van structuur. Ik laat de gedroogde abrikozen eerst wellen ( vocht opnemen ), in een pannetje met water. Daarna maak ik de abrikozen warm in dit vocht, en laat ze ongeveer 5 min. zacht koken. Daarna doe ik de abrikozen mengen met kwark of Yoghurt en eet zo de abrikozen, ik vind dit een heerlijke combinatie. De lekkere abrikozensmaak komt door het wellen en warm worden weer helemaal terug vindt ik. Het sap van de abrikozen drink ik ook op, dit om mijn stoelgang te bevorderen. De gewelde abrikozen gebruik ik ook wel bij vlees, en salades die ik maak. Maar dan hebben de abrikozen een andere doelstelling, het op smaak brengen van een gerecht. Op internet kun je heel veel lekkere gerechten vinden met gedroogde abrikozen. De gedroogde abrikozen hebben niet echt een geur vindt ik, na het wellen ruik je een licht abrikozen geur, maar niet overdreven. De abrikozen in de verpakking hebben een oranje/licht bruine kleur, als ze zijn geweld hebben zij een mooie geel/oranje kleur.