Wanneer men de smaak van zout in het eten niet wil missen maar toch het gebruik ervan wil beperken, is mineraalzout dan aan te raden?

Is b.v. LoSalt een goede vervanger? Ik heb de website gezien maar wil graag weten of er nadelen zijn aan dit product.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Soms.

De een proeft het namelijk nauwelijks, en kan dit prima als vervanger gebruiken, de ander proeft het overduidelijk, en zal er na één keer niet meer over piekeren zijn eten te verknallen met die meuk (waarvan ondergetekende).

Als je het niet proeft, kun je het prima gebruiken - al is minder zout in zijn algemeenheid wellicht verstandiger. Als e het wel proeft, raadt ik het je ten sterkste af. Het is gewoon ECHT vies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je de smaak eens willen beschrijven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bitter, beetje trekkerig op de tong, wel iets zoutig, maar meer alsof je aan aluin likt ofzo, ik kan het niet echt heel goed omschrijven. smaken zijn nogal subjectief. Normaal zout is eigenlijk voornamelijk een smaak verstérker. Je weet wel hoe zout smaakt, maar het is heel neutraal. Lowsalt en kaliumzout enzo vallen wel in de categorie 'zoutig' maar smaken heel anders. Vergelijk het maar met het likken aan een suikerklontje (zoet, neutraal, best lekker) of een zoetje opeten gadverdegadver). En in sommige dingen willen zoetstoffen prima, andere worden er echt vies van. Met zout is dat effect vele malen groter.
smaken verschillen, maar ik vind losalt prima als vervanger voor zout bij het koken.
om zo over je eten te strooien, bijvoorbeeld bij een gekookt eitje, raad ik het niet aan.
12 jaar geleden
Je vraagt ook naar de nadelen. Losalt is ongeschikt voor mensen met een probleem met de nierfunctie vanwege het hoge kaliumgehalte.
escape
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Nee, als je gezonde nieren hebt kunnen die dat makkelijk aan.
Overigens, ook bij het gebruik van bepaalde medicijnen zoals sommige soorten plaspillen (kaliumsparende plaspillen)en ontstekingsremmers wordt Losalt afgeraden.
Wij gebruiken altijd LoSalt en gebruiken het overal in/bij. Ik vind het persoonlijk net zo smaken als zout. Zelfs op een eitje smaakt het prima! Maar ja, zoals al eerder gezegd, smaak is subjectief. Omdat het beter voor de gezondheid zou zijn, zijn wij het gaan gebruiken. Het bevat 66% minder natrium dan gewoon zout. In LoSalt is 66% natrium vervangen door natuurlijke, nuttige mineralen zoals kalium. Deze bevorderen een goede mineralenbalans in het lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in plaats van zout kan je ook het maggiplantje gebruiken
dat wordt veel gebruikt bij mensen die zot arm moeten eten
smaak is zeer goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, als je aardappels kookt zonder zout dan ruiken ze echt niet lekker. Dit kan je voorkomen door ze te koken met LoSalt. LoSalt is niet lekker om zo te eten, maar om mee te koken is het prima te doen. Op een eitje kan je goed peper doen in plaats van LoSalt, dat is veel lekkerder. Als de smaak van LoSalt je niet bevalt, dan kan je het altijd nog mengen met gewoon zout, net zoals ik suiker en namaaksuiker met elkaar gemengd heb. Er is echt niemand die dat proeft.