Watvoor (gezond) eten/drinken kan ik meenemen naar school, en gerust een paar dagen in m'n kluisje bewaren?

Ik vergeet vaak eten en drinken mee te nemen naar school en 't werk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Knäckebröd (daar zijn verpakkingen van twee en vier exemplaren van, dus die blijven lang knapperig).
Een potje pindakaas en/of sandwichspread.
Kiwi's, mandarijnen en sinaasappels.
Pakjes van 2 deciliter houdbare melk, chocolademelk, sap.
Bakjes houdbare yoghurt en/of kwark.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (6)

Wat sultana koekjes mits goedverpakt.
yoghurt rijstwafels en verpakte yoghurt drinks die je niet hoeft te koelen.
appels en peren maar niet te lang en een groene banaan die nog moet rijpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
indien je gebruik kunt maken van heet water bouillon die je kunt oplossen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sultana is helemaal niet zo gezond, vanwege de hoeveelheid glucose-fructosestroop die erin zit. De rest vind ik wel aardige tips, zeker de groene banaan.
j5m
12 jaar geleden
Er bestaat ook sultana naturel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, met ruim 1/3e suiker. Erg gezond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glucose en fructose = suiker, dus.
Onze zoon heeft daar pakjes appelsap, ontbijtkoek (Snelle Jelle), koekjes (Sultana's) en druivensuiker liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verpakte broodjes die je in de winkel kant en klaar kunt halen. Het is niet altijd even gezond maar het gaat vaak wel lang mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag gaat over gezond voedsel en dat zijn voorverpakte broodjes niet echt.
Als je heet water kan krijgen daar, dan kan je ook een doosje met cup a soup neerzetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is gezond?
Crackers, sultana's, fruit : kleine meloen (2 dagen van eten) bananen appels om er maar een paar te noemen.
Als vocht zou ik flessen water meenemen, goed houdbaar en altijd te drinken.

Er bestaat ook nog zoiets als biltong, dit is zuid afrikaans en is een stukje gerookt/gedroogd vlees, dat gebruikt werd door de mannen, die weken op jacht gingen, om als voedsel te dienen. Je deed een stukje in je mond en dan maar kauwen, eigenlijk een soort van voorloper van het kauwgom, grappig he?

Het bleef dus goed in de hitte omdat het droog was (lijkt in de verte op runderrookvlees, maar dan veel droger).

Afhankelijk van het dier hert/rund/springbok en de toegepaste kruiden, was de smaak verschillend, handig om te weten en ja het is verkrijgbaar via Internet.
Dus goed te bewaren in je kluisje; ja gezond is het ook !

Ik hoop dat het je helpt en eet smakelijk !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biltong is best lekker =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als Beef Jerky, wat gewoon in de supermarkt verkrijgbaar is.
Ga maar eens kijken in de supermarkt op de koekafdeling. Daar vind je een ongelooflijke hoeveelheid per stuk verpakte verpakte koeken, crackers, liga's, sultana's, ontbijtkoek e.d. Maak daar gewoon een keuze uit en zorg dat je van elke soort een paar pakjes in je kluisje hebt liggen. Ook een paar appels kan goed, maar dan moet je niet vergeten die op te eten. Als je aan kokend water kan komen, dan kan je ook pakjes bamisoep meenemen, zodat je lekker warm eten hebt of zelfs zakjes met pasta of rijst, waar alleen maar heet water overheen gegoten hoeft te worden. Om te drinken kan je het beste kiezen voor kleine verpakkingen van allerlei soorten sapjes en drankjes en watertjes, net wat je lekker vindt. Als je water kan koken, dan kan je ook een doosje theezakjes neerzetten. Maar, vergeet nou niet om regelmatig een voorraadje in je kluisje neer te leggen, want anders heb je nog steeds niets ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koekafdeling? Bamisoep? Wel houdbaar maar niet echt gezond