Hoe maak ik Indiase hot wings? Dit kregen wij laatst in een Indiaas restaurant als voorgerecht, en het smaakte heerlijk, maar hoe maak ik die zelf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Ik heb een Canadese website gevonden, waarop een recept staat van Indiase hot wings. Het is helaas wel in het engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het volgens mijn recept van Indiase kippendeeltjes is gemaakt, maar het is wel Indiaas.

Je maakt een marinade van yoghurt, geraspte verse gember, geperste knoflook, Garam Masala poeder, chilipoeder en zout naar smaak.
Leg de kip hierin en wrijf het er goed in. Laat minstens 2 uur marineren en roorster het dan. Het is uiteraard het lekkerst boven houtskool maar misschien een tip voor van de zomer als de Barbie weer aan gaat!
Nu kan je ze het best in de oven grillen.
amc
12 jaar geleden
Als je een "echte " indian cook na wilt doen, maak je eerst je potje met een subliem kruiden mengsel, wat je vaak kunt gebruiken. Meng de volgende kruiden en specerijen door elkaar:
1 el gemalen komijn zaad.
2 el mango poeder
1 tl gemalen zwarte peper
2 tl zout (als het te krijgen is, zwart zout-kala namak)
1 tl korianderzaad
1tl gemberpoeder
1 tl venkelpoeder
1 tl paprikapoeder
1 tl cayennepeper
1 tl gemalen gedroogde munt
1 tl thijm poeder
1 tl knoflook poeder
Als je dit gemengd hebt, doe het in een droge koekenpan en rooster het twee tinten donkerder dan de originele kleur. Niet verbranden.Doe het mengsel in een potje.
Marineer de kippevleugels in wat yoghurt waar in je wat van het kruiden mengsel doet. Knijp er wat citroensap bij en een scheutje olie. Proef even of de smaak goed is. Laat dit 2 tot 3 uur intrekken, en rooster dan de kippenvleugels mooi bruin en gaar.