Bedoel je dat de vitamine C er door afgebroken zou kunnen worden?
Nee, ik denk het niet. Er zijn veel recepten met fruit en andere vruchten te vinden die goed bij kefir passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwaad kan het niet, maar als je gezond eet, is het helemaal niet nodig om vitamine te slikken. Daarbij plas je het teveel aan vitamine C gewoon weer uit.
In kefir komt vooral vitamine A, B en D voor, dus het kan een goede aanvulling zijn als je niet voldoende groente en fruit eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee , ik denk dat je in de war bent met ijzer, melkprodukten remmen de opname van ijzer. Verder is het idd de vraag of je wel extra vit c moet innemen, want dat is bij een goede gevarieerde voeding niet nodig en ook niet, zoals vaak gedacht wordt geheel ongevaarlijk, een regelmatig teveel aan vit c kan nierstenen veroorzaken. Eet een sinasappel of een kiwi bij je kefir ipv een tabl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor geen nadelig effect, maar ook geen voordelig effect... Heeft er niets mee van doen en bijt elkaar ook niet...

L-Ascorbinezuur is een anti-oxidant en een radicaal-afvanger... Kefir is een zuivelproduct en is gezond om te gebruiken...

Nee hor is niet nadelig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik nou geen idee hebben wat Kefir was, dus even google erbij gehaald. Is het niet vreselijk omslachtig om het te maken? Om je vraag te beantwoorden: Vit C kan je darmen overactief maken, Kefir ..???
Bronnen: