Hoe kan ik fruit lekker(der) gaan vinden?

Hoe maak ik het voor mezelf om in plaats van snoep een stuk fruit te nemen?

Fruit wordt vaak aangedragen als alternatief voor ongezonde tussendoortjes. Maar ja, het smaakt compleet anders!

12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Fruit met (gedroogd) kokosrasp is ook erg lekker. Te koop in elke supermarkt. Of gewoon fruit door yoghurt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Probeer allerlei soorten fruit uit, er is vast wel iets dat je echt lekker vind.
Je moet gewoon wennen aan de smaak, fruit is ook zoet(meestal), maar op een andere manier dan suiker in snoep.

Bouw je snoep langzaam af, en zoek naar een soort fruit die je lekker vind. Een lekkere sappige peer bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Koop geen snoep meer, zo kom je ook niet in de verleiding.

Wat ikzelf heerlijk vind, is schijfjes appel opwaren (in de magnetron) en dan bestrooien met kaneel. Heerlijke snack!
Ritsuka
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Klopt, warme appeltjes vind ik ook erg lekker. Blijven alle vitamines daar wel in?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ach, je doet ze 30 seconden of zo in de magnetron. Er zullen misschien een paar vitamines uitgaan, maar blijft genoeg over hoor. Heb je ook al eens groente als snack geprobeerd?
Amadea
12 jaar geleden
Probeer die snoeptomaatjes eens. Die zijn zo lekker zoet en happen heerlijk weg!
Ritsuka
12 jaar geleden
Ow ja, snoeptomaatjes! Of snoepkomkommers, of die kleine worteltjes. Ik neem ook regelmatig paprika in reepjes gesneden mee naar werk.
Wat werkt is om er stukjes van te snijden bij een appel, peer of sinasappel. Dit werkt bij mij in ieder geval goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zorgt dat je het makkelijker gaat eten. Op die manier ga je aan de smaak gewent raken en gaat het fruit echt lekkerder worden.
een vruchtenbowl ervan maken,gemengd fruit in kleine stukjes,bijv banaan,kiwi,aarbeien,citroensap en suiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik houd ook niet van fruit maar op deze manier wel!roer het wel goed door zodat de suiker oplost,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gata juist om gezonder eten, dan zou ik de suiker weglaten ;)
honing over het fruit doen, erg lekker en gezond.

Toegevoegd na 1 minuut:
aardbeien met balsamico azijn is ook een lekkere combinatie en zo kun je meer combineren. Appel / Peer met kaneel etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een fruitfondue met chocoladesaus.(Kan gwn in een pannetje hoor)
Dan kan je fruitsnoepjes maken!
Blokjes gesneden fruit en aardbeien en druiven in vloeibare chocolade dippen en dan hard laten worden.
Je kan evt. chocolade zonder suiker gebruiken als je dat liever hebt.
Misschien niet iets voor elke dag,maar wel een leuk idee,toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook vla nemen met fruitsoorten er in. En als je dat lekker vind, doe er dan een stukje puur fruit bij :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een banaan garneren met slagroom, erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
diverse vruchten in de blender doen en er een smoothie van maken is zoooow lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt goed, ga ik proberen, thnx !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa zo is fruit gewoon echt het lekkerst! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze manier ben ik ook fruit gaan eten, een banaan, een peer, een paar sinaasappels eventueel mandarijnen of een stuk meloen, alles in de blender, heerlijk !!
Misschien je ogen sluiten, zodat je met je gedachten naar de smaak gaat en tegen jezelf zegt, dat je gezond bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je fruit lekker gaat vinden als je voor jezelf een lekkere soort fruit creeert. Ikzelf drink, ipv van fruit, Fruit2Day, dat is in elke winkel wel te koop. Een drinken, met kleine stukjes fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe het fruit door bijv. yoghurt of kwark. Dat is ook erg lekker. En doe ik altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snij altijd een appel in stukjes en dip die in kaneelsuiker, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem bijvoorbeeld yoghurt en doe daar fruit doorheen! heerlijk