Welke (volkoren)broodsoort is het meest vullend?

Ik weet dat volkorenbrood het meest vullend en gezond is, maar ik vroeg me af welke soort daarvan het meest vult? Want bij de albert heijn heb je bijvoorbeeld pain de boulogne of waldkorn, en beiden vullen die alsnog niet zo goed en bestaan ze voor een groot gedeelte uit lucht. Ik ben dus op zoek naar een zwaarder brood zeg maar. Heeft iemand een idee van zo'n soort brood?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (5)

Dan kan ik je Allinson Zonne aanbevelen. Dat is stevig zwaar brood, met lekkere zonnepitten op de korst. Heerlijk vullend. Het wordt helaas niet verkocht bij Albert Heijn. Wat ze daar wel in sommige filialen hebben is Abdijbrood; als de daar de Donkere meergranen van neemt dan heb je ook een goede keus.

Toegevoegd na 1 minuut:
als de daar = als je daar
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jakkes, Allison brood. Echt niet te pruimen XD. Verder zeker weten een goed vullend product.
Amadea
12 jaar geleden
De gewone Allinson is nogal droog, maar heb je de Zonne-variatie wel eens geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet geprobeerd, maar Allinson blijft Allinson denk ik ;). Als ik aan brood denk, denk ik aan een lekker zacht grof volkoren broodje. Niet aan zo een brok deeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone Allison verkopen ze wel bij de AH.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allison zonne verkopen ze bij de Jumbo ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de Allinson van de AH niet lekker, maar had pas geleden eentje van de Plus, en die was best oké.
De zonnevariant ga ik eens proberen, eens kijken of ik die lekker vind.
Ga naar een echte warme bakker, en koop daar een gewoon volkorenbrood. Smaakt heerlijk en vult echt goed!

Veel donkere broodsoorten lijken gezonder, maar bevatten nauwelijks meer vezels dan wit of lichtbruin brood.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vezels zijn goed voor de darmen, maar geven ook een langdurig verzadigd gevoel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vezels zijn goed voor de darmen, maar geven ook een langdurig verzadigd gevoel.
bamibal
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
donker brood zegt niks, kijk dat er op staat dat het van volkorenmeel gemaakt is. Volkoren is een beschermde term in Nederland, en mag er alleen opstaan als dat er ook in zit. Sommige donkere broden worden kunstmatig gekleurd.
Roggebrood. Kost 39ct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Da's inderdaad zwaarder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep,klopt.
Dat moet ik eten van de diëtiste omdat ik ondergewicht heb,maar ik vindt het zo smerig!
Maar wel een goede tip dus.
Amadea
12 jaar geleden
Vervolgtip voor Laurena: doe er Franse smeerbare kaas op. Boursin, Paturain of iets dergelijks. Dan is roggebrood best wel lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje onlogisch om zwaar vullend brood te adviseren als je ondergewicht hebt....
Amadea
12 jaar geleden
Nee joh, Pelle, juist omgekeerd. Als je moeite hebt om eten naar binnen te krijgen is het beter een stevige snee brood te nemen dan een dun liflafje. Want je moet er net zoveel voor kauwen terwijl je meer voedingsstoffen tot je neemt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea
Je hebt helemaal gelijk hoor met je laatste reactie.
Ik moet nu een paar volkoren/en of roggebrood per dag eten,omdat dat voedzaam is en vult.
Maar voorlopig lukt het me maar om 1 boterham te eten en nog met moeite.
Maar ik doe m'n best.
Volgens mijn oma moet ik roomboter en suiker op roggebrood doen!Is lekker zegt ze,ja,ja... @Pelle
Ik heb een diëtiste die in het ziekenhuis op de afdeling Eetstoornissen patienten begeleid,die weet wat ze doet hoor,je krijgt hier een dieet dat specifiek voor jou is vastgesteld.
Probeer eens Duits brood van zuurdesemdeeg. Dat is veel zwaarder dan ons brood en het vult ook veel beter. Je moet het vaak nog wel even zelf snijden. Er is ook een soort met roggemeel, die is wat stugger en je kunt natuurlijk ook geen voor het Duitse Schwarzbrot, maar ik denk dat je dan naar een warme bakker moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pain de boulogne en waldkorn zijn geen volkorenbrood maar witbrood met toevoegingen. Alleen brood dat gemaakt is van meel dat uit de volle tarwekorrel gemalen is mag volkoren genoemd worden. Zeker als je er gevoelig voor bent kun je goed merken dat volkorenbrood inderdaad beter vult. 'Zwaardere' soorten zijn vaak eiwitrijker, zoals spelt- of teffbrood. Ook het Duitse 'Mischbrot', half tarwe, half rogge, voedt een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+ er moet inderdaad volkoren op staan.