Wat is het gezondste fruit wat je kan kopen in de supermarkt?

Toegevoegd na 40 seconden:
Dus niet iets wat je bij een speciaalzaak of buitenlands zaakje koopt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het gezondste fruit is gevarieerd fruit. Iedere soort bevat weer andere vitamines, eiwitten, mineralen, vetten, suikers en vezels, en die zijn allemaal gezond maar je hebt ze allemaal nodig. Van niets te veel, van niets te weinig. Kiwi bevat veel C, appel veel pectine, dadels fructose, druiven tannine, walnoot m.o. vetzuur enzovoords. Van alles een beetje is het gezondst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kiwi, die is het rijkst aan gezonde stoffen, zoals mineralen en vitamines...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appelen, sinaasappelen, grapefruit, avocado (is dat groente of fruit?), kiwi, citroen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dadels zijn het gezondste fruit en te koop in de supermarkt.
paulus811
14 jaar geleden
Cranberries of Veenbessen staan bovenaan de top tien meest gezocht fruit - althans, als het gaat om fruit dat goed voor je gezondheid is. Wetenschappers uit Pennsylvania analyseerden fruit op hun hoeveelheid phenolen, een soort antioxidant welke een enorm beschermend potentieel heeft in het lichaam. Indien men kijkt naar het gewicht van de phenolen per portie fruit winnen de cranberries met ruime voorsprong. Volgens onderzoeker Vinson bevatten cranberries meer phenolen dan elk ander getest fruit.

De rest van de top 10 ziet er zo uit: Cranberries, peren, blauwe druiven, appels, kersen, aarbeien, watermeloen, blauwe bessen, bananen en groene druiven. Vers fruit is in het algemeen het beste, maar ook de gedroogde varianten bevatten nog voldoende phenolen om gezond te kunnen zijn.

Alhoewel het al veel eerder bekend was dat cranberries erg gezond waren, is dit het eerste onderzoek dat de rangorde van gezondheid aangeeft voor fruit.Hoe meer kleur een vrucht heeft, hoe gezonder hij is.Is de schil lichter, bevat hij minder antioxidanten.Het complete onderzoek staat in hetJournal of Agricultural and Food Chemistry. Cranberries blijken ook vijf maal gezonder dan broccoli, mits gelet op alleen de antioxidanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm waar staan nou de kiwi's in de top 10 :-o
Een betrouwbare bron als het Voedingscentrum noemt geen specifieke soorten fruit als zijnde het gezondst.
Toch is het goed om op hun website te kijken wanneer je geinteresseerd bent in gezondheid en fruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guave's, maar ook kiwi's, grapefruits en watermeloenen zijn heel gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongetwijfeld de zwarte bosbes.De antocyanocides in de zwarte bosbes houden de haarvaten sterk en gezond, voorkomen kneuzingen,zorgen voor een goede doorbloeding van de bindweefsels, voldoende bloedtoevoer naar de ogen, helpt hartziekten te voorkomen,bezit antiseptische, ontstekingsremmende en adstringerende eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gezondste fruit is gevarieerd fruit.
ieder soort bevat weer andere vitamines, eiwitten ,minerale,vetten,suikers en vezels en die zijn allemaal gezond,maar je hebt ze allemaal nodig. van niets te veel,van niets te weinig.
kiwi bevat vitamine c appel veel pectine, dadels fructose, druiven tanine,walnoot m.o vetzuur enz...
van alles en beetje is het gezondst.