Hoe krijg je die typische bbq smaak, komt het door de houtskool of is het de warmte of iets anders?

Kan je die smaak ook bekomen zonder een bbq, maar bv op een grill?

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan je zo'n elektrische bbq of grill ook binnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ik BBQ al een paar jaar op gas met lavablokken. En niemand merkt het verschil.

De kunst van echt goed BBQ is vlees snel dichtschroeien en de juiste kruiden. Wel vindt ik vlees dat door schroeihitte dicht gaat inderdaad lekkerder dan door een braadpan met boter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Met rookaroma. Dit is echter in de Benelux verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acht van de tien rookaroma's die gebruikt worden voor het roken van vis, vlees of kaas zijn onveilig voor de gezondheid. Eén, AM01, is mogelijk zelfs giftig. Dat meldde onlangs de Europese voedselveilgheidsorganisatie Efsa. Wat is daarvan het effect op onze gerookte makreel of rookworst? "Geen risico bij kortstondig gebruik, alleen bij langdurige blootstelling", laat de FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie) weten.
Je zou barbecuekruiden kunnen gebruiken,geven een heerlijke geur.Gewoon in de handel verkrijgbaar.
fremar
12 jaar geleden
Antwoord op deel 2...
Jazeker... Zorg wel dat er een raampje openstaat, en geniet van de binnengrill!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de bbq geeft toch wel lekker weer wat warmte! en ook met dit weer heb ik elke dag wel ergens een raam op een kiertje hoor... het huis moet wel ademhalen!