Hoeveel calorieen bevat 1 wentelteefje?

Ik wil dit graag weten omdat ik me aan een bepaald voedinglijstje moet houden en zo even kan uitrekenen hoeveel ik hiervan kan eten. 1 bruinbrood, gedoopt in melk en ei en later met wat suiker/kaneel. Heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Lang niet gegeten, lekker die dingen
Ritsuka
12 jaar geleden
Het gaat niet puur om kcal, maar meer om de voedingswaarden. Hou je daar ook rekening mee in je voedingslijst?
Ritsuka
12 jaar geleden
Een keertje wentelteefjes is lekker, en kan prima op zn tijd. Gewoon genieten ervan, en zorgen dat je de rest van de dag goed eet.

Het beste antwoord

Dat is niet precies te zeggen, want het hangt af enige factoren, nl. is er in veel boter gebakken, hoeveel suiker en kaneel gebruik je. Reken gemiddeld rond de 200 Kcal. voor 1 wentelteefje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Energie 265 kcal- Eiwit 8 g- Vet 12 g- Koolhydraten 33 g (per eenpersoonsportie)
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=8370
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een portie van 2 wentelteefjes met suiker en kaneel bevat 265 kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt niet:in 1 wentelteefje zit al 200 tot 230 calorieën!
Een ei is 80 calorieën,een boterham 85 calorieën,dat is al 165 calorieën,met boter en suiker kom je op 200/230 cal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deed altijd 4 boterhammen met 1 ei, dus dat is niet zo makkelijk te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ei per boterham is teveel. In combi met melk kan 1 boterham dat ook niet absorberen.