Houden Aziaten en Afrikanen van kaas? Hebben ze er wel kazen?

Eten ze wel kaas in Azie en Afrika? Ik heb er eigenlijk nog nooit echt van gehoord. Hebben ze daar wel kaas zoals hier in Nederland of in Frankrijk of Duitsland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

De onderzoekers hebben ook twijfels bij het potentieel op de Aziatische markten. "Kaas is een relatief nieuw product in Azië en lijkt niet erg goed overeen te komen met het lokale smaakpallet," wordt er opgemerkt. "Er zijn wel mogelijkheden voor een aantal specifieke producten en op de groeiende markt van westerse expats." In het Midden-Oosten, Latijns-Amerika en Afrika ziet Proteus Insight daarentegen wel belangrijke groeimarkten. Daarbij wordt onder meer gewezen op de sterke verstedelijking in Afrika, waardoor de vraag naar verwerkte voedingsproducten er sterk zal stijgen. Bovendien staat Afrika minder afkerig tegen de verkoop van kaasproducten dan Azië.

Ze hebben daar wel kaas, maar het is een begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Afrika weet ik niet, maar in Azie zul je het niet veel tegenkomen. Ik weet dat in japan het nauwelijks gegeten wordt, men vindt het daar stinken.
En in andere Aziatische landen heb ik het ook alleen maar in hotels gezien.
anneliez
12 jaar geleden
Koemelk bestaat uit eiwitten. Het kalf moet zo snel mogelijk zijn spieren ontwikkelen en gebruikt hiervoor grote hoeveelheden eiwitten. Daarom kan een kalf al vlak na de geboorte staan en legt een kind zijn energie in de ontwikkeling van zijn hoofd door middel van de vetten uit de moedermelk. Het is verstandig dat de moeder veel vis en onverzadigde vetzuren eet. Koemelk bestaat ook uit Lactose (daarom smaakt melk zoet).
Lactose is een stof die schadelijk is voor de ontwikkeling van darmflora.
Je hebt het enzym lactase nodig om lactose af te breken. Aziaten en Afrikanen bezitten nauwelijks dit enzym. Het is voor deze groep ook niet verstandig om melkproducten te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Afrika kennen ze wel zeker kaas. In Egypte wordt bijv.kaas gemaakt van yoghurt met zout, zo ontstaat ' 'lobna', een romige kaas. Ook maken ze daar een kaas, genaamd 'gebna'. Hiervoor wordt gezouten wrongel onder druk gezet en 2-3 dagen gedroogd, waardoor de kaas hard wordt. Beide soorten kaas werden al door de oude Egyptenaren gemaakt denkt men, omdat er al 2 kannen gevonden zijn met iets wat erg op kaas leek , in het graf van een Egyptische farao uit de Eerste Dynastie.
Ook vond ik dit in een zuid Afrikaans recept;

250 ml. gerasperde kaas,
5 ml. koekmeel,
3 ml. tiemie of kruie,
knippie rooipeper.

Stel oond op 200 C.
Meng bestanddele,skep in hopies op bakplaat.
Druk effe plat
Bak 8 min.

Toegevoegd na 9 minuten:
De Aziaten maken zelf kaas van sojamelk. Aan sojamelk wordt een stremsel toegevoegd waardoor de sojamelk begint te klonteren. Deze wrongel wordt in een met kaasdoek beklede vorm gegoten, gewicht erop, vocht eruit en je houdt 'tofu' over. Hoe meer vocht eruit geperst wordt, hoe steviger de kaas wordt. Hij is er van zacht romig tot stevig om te frituren/bakken.
amc