Bij de meeste supermarkten is dit verkrijgbaar, vaak "hangt
dit aan een zakje in een rek waar ze meerdere verschillende snoepsoorten verkopen.

Toegevoegd na 1 uur:
het merk is look o look
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
online oa via onderstaand link.
verder misschien bij winkels waar nog "ouderwets"snoep verkocht wordt. Of in winkels met bakmaterialen.
Bij Jamin schijnen ze het ook te hebben.
Een andere naam voor dat papier is ouwel, dus onder die naam kun je het ook vragen
anneliez
12 jaar geleden
Snoeppapier kun je bij Jamin kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij diemen bij kruidenhof kan je flinstoon snoeppapier kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snoeppapier word ook wel "ouwel" genoemd. Het wordt in de RoomsKatholieke kerk gegeven als "hostie". Ook zit het onder o.a. kokosmacronen. In verschillende snoepwinkels en Supers te koop als "snoeppapier".
Hier een heel oud recept om het eventueel zelf te maken.

Ouwel

Recept uit de 18e eeuw

Men neemt daar toe van het beste en fynste Meel dat men hebben kan, roerd het met koud water dat het niet te dun of niet al te styf en dik word, dan in een glad platen Koeken-yzer gaar gebakken, dat ze wit en fraai blyven; Men moet her Yzer op beide zyden eerst ter degen warm of heet laten worden, met een stukje Spek wel insmeeren, en dan weder schoon afveegen, zoo bakt het goed af.

Bron:

De nieuwe in- en buitenlandsche kock, deel I en II, Uitgave A. van Goor, Nijmegen, 18e eeuw