is butterscotch hetzelfde als boterbabbelaar?

als je boterbabbelaar opzoekt op wikipedia, en dan de taal op engels zet, kom je op de pagina van butterscotch. maar op de nederlandse pagina staat maar heel weinig informatie, en op vertaalsites kan ik het ook niet vinden. is het nou hetzelfde of niet? en geldt dat dan ook voor boterbabbelaarlikeur en butterscotchlikeur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Boterbabbelaar vertaald van Nederlands naar Engels is butterscotch, dus dat is hetzelfde.

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.dictionary.nl/vertaal/boterbabbelaar/Nederlands/Engels/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, butterscotch en boterbabbelaar zijn niet hetzelfde.

De smaak van Butterscotch is afkomstig van een mengeling van basterdsuiker en boter. Dus alleen een smaakbenaming.

Een boterbabbelaar is een snoepje dat gemaakt wordt van boter, suiker, glucosestroop, azijn en water. Boterbabbelaars zijn een bekend Zeeuws streekproduct.

Je hebt verder allerlei produkten met butterscotch smaak. Hier in zit dus altijd een mengeling van boter en bruine suiker. Ook wordt gewerkt met E nummer produkten.