Officiële mededelingen zijn daar niet over gedaan.

Volgens Distrifood, een belangrijk site voor de supermarkten was Patatje Joppie de meest succesvolle introductie. In de testperiode (uitslag is van april 2011) zetten de chips ongeveer €226.000 per week om. Maar dit zal op het hoogtepunt zijn geweest, de verkopen zullen wel iets gedaald zijn in de loop van het jaar. (bron 1)

Je zou het kunnen baseren op een uitspraak van de winnaar van de actie, hij kreeg €25.000 & 1% van de omzet.
Volgens hemzelf heeft het hem een bedrag met 5 nullen opgeleverd (bron 2).

Dus minimaal 100.000 en maximaal 999.999 dus dan zou de omzet van 2011.
minimaal zijn: 10.000.000
en maximaal: 99.999.900

Andere feiten:
Omzet PepsiCo Europa: $9.254 (x miljoen)

Een beetje breed genomen maar in de jaarverslagen is het ook niet echt terug te halen. (bron 3)

In bron 4 zie je hoeveel prijzen de actie Lays heeft opgeleverd..

Anders gezegt: Jouw vraag is helaas niet te beantwoorden omdat deze gegevens simpelweg niet openbaar zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hebben ze volgens mij niet bekend gemaakt. De bedenker en dus de winnaar van Maak de Smaak kreeg 25000 euro voor het idee. En deze meneer heeft zelf gezegd dat hij een veelvoud van dat bedrag kreeg, als zijnde 1 % van de omzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar heeft ie dat gezegt? Ben wel benieuwd naar de bron!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was in het programma Life for You, ik geloof twee weken geleden.