ik heb voor mijn lever artisjok harten gekocht,maar hoe moet je die nuttigen en hoeveel?

ik heb ze gegeten maar die zijn zo vies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Reddie
12 jaar geleden
Smaken verschillen. Artisjok harten worden in het algemeen als delicatesse beschouwd.

Het beste antwoord

Je kunt gewoon zoeken naar recepten die naar jouw smaak zijn, zoals deze misschien: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/vlees/stoofpot-lamsvlees-met-pittige-artisjokharten-8963.html of deze: http://www.sacla.nl/sitinazioni/olanda/pagine/nl/ricetta.lasso?id=C3236E5D13e6320CA1wkGQ7D2F9E

Ik denk dat je, als je aanneemt dat artisjok goed is voor je lever, beter op zoek kunt gaan naar een middel waar artisjok in zit, zoals Boldocynara van A. Vogel: Boldocynara forte (er zijn meer varianten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn ook artisjok capsules van Cypar, dat is ook een prima alternatief +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er zijn er ongetwijfeld meer.

Andere antwoorden (1)

Wat ik erg lekker vind is een salade met artisjokharten:
-sla (bijvoorbeeld eikenblad-, liefst een beetje pittige sla)
-artisjokharten
-cashewnoten
-mozzarella in stukjes gesneden
-komkommer
-dressing: mayonaise, mosterd, honing, (balsamico)azijn, peper, zout, misschien een beetje olie
-flinke klodder pesto erdoor

Maar smaken verschillen. Wilde dit receptje even delen.
Artisjokharten uit blik zijn doorgaans zuur; dat kan je goed combineren met de andere smaken -> zoet, zout en bitter.
Verder zijn ze doorgaans heel zacht, dus het is lekker om er een 'bite' bij te voegen (noten, gebakken spekjes, knapperige groenten).

Succes & eet smakelijk!