welk materiaal is het beste te gebruiken als fruitschaal?

We hebben een open keuken en fruit rot altijd snel in onze fruitschaal. Welk materiaal is het beste om te gebruiken als fruitschaal waarbij het fruit niet zo snel rot wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (3)

Bak-klei hiermee kun je gemakkelijk een fruitschaal of iets anders van maken je doet er dan wat glazuur op en bakt hem af in de oven. En dan heb je je fruitschaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zo ongeveer de lastigste manier om zelf een fruitschaal te maken, tenzij je daar een speciale oven en speciaal glazuur voor hebt. Dat gaat niet zomaar in een keukenoven met knutselverf. Bovendien was het ook de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar hé heeft iemand gezegd dat het simpel moet zijn? Volgens mij niet. En de vraag was "Welk materiaal is het beste te gebruiken als fruitschaal?" nou en als ik dat lees dan denk ik dat mijn antwoord daar een antwoord op geeft of zie ik dat ook weer verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat sloeg op het woord 'gemakkelijk'.
Maar de meeste vragen hebben een toelichting, waarin duidelijk wordt wat vraagsteller wil weten.
Eerlijk is eerlijk ; dat ligt niet aan de schaal.
Ik heb zowel een helemaal open korf waarbij de kucht er aan alle kanten bij kan, als een vrijwel dichte bak van papier-maché en kippengaas, en het tempo waarin het fruit verrot, maakt eigenlijk niks uit. Wel is de dichte bak lastiger schoon te maken ;-)

Belangrijker is hoe rijp het fruit is als je het koopt (goedkoop fruit uit de aanbieding moet je vaak echt binnen een dag of wat opeten), wat voor fruit het is (bananen zijn beduidend eerder kapot dan sinaasappels), wat voor fruit er bij elkaar ligt (appels doen het overige fruit sneller rijpen) en hoe vochtig en hoe warm het is in de keuken/kamer.

Het is en blijft een (tamelijk) onbewerkt natuurproduct, en dat betekent beperkt houdbaar, hoe goed je het ook bewaart. Moet je echt om de haverklap groene mandarijntjes, bruine appels en zwarte bananen weggooien, dan koop je vermoedelijk gewoon teveel fruit. (Of je eet er te weinig van ; dat kan natuurlijk ook. Bekend probleempje ;-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ja het ziet er altijd zo gezond uit he, zo'n schaal met fruit.
maar nu nog opeten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en dan neem je je weer voor : deze week eet ik ELKE dag fruit, koopt vast in.......om na een week of twee, drie het biologische experiment op de composthoop te kunnen parkeren.
Tegenwoordig koop ik nog maar één soort fruit, of van alles 1 stuks. Na een week nog niet op ? Dan allemaal verplicht aan de fruitsalade als toetje. Dat gaat veel beter.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik mieter veel in de koelkast.
mag officieel niet, maar bevalt me toch wel eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet elke dag fruit.
Daarom koop ik bijvoorbeeld 3 mandarijnen en 3 peren. Mijn fruitschaal is van zichzelf al mooi genoeg (zelf gemaakt :-))
Dus fruit kopen voor het mooi vind ik inderdaad onzin.
Plus.
Bepaald fruit en groenten kan je beter niet bij elkaar bewaren, of in de koelkast bewaren enz. Wanneer u groente- en fruitsoorten die veel ethyleen produceren, bewaart naast soorten die daar heel gevoelig voor zijn, gaan deze laatste veel sneller bederven. Zie voor alle informatie onderstaande link.

Toegevoegd na 29 seconden:
Dus het ligt niet aan de soort schaal