Wat is het verschil tussen een koffielepel en een theelepel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theelepel is voor de koffie
En koffielepel is voor de thee

Het beste antwoord

Een koffie lepel is lager.
Hoogste tijd voor een nieuwe vraag.
Waarom is een koffielepel langer ?

Toegevoegd na 31 seconden:
Lager is langer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat thee oorspronkelijk uit lage brede kopjes werd gedronken. Dan vraag ik mij alleen af; bij een breed kopje heb je toch ook een lange lepel nodig, anders verdwijnt deze in je kopje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/koffielepels-langer-groter-theelepels.290513

Andere antwoorden (3)

De koffie lepel is iets langer dan de theelepel

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast is de steel van de koffielepel breder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koffielepel heeft meer een ovale onderkant en een theelepel meer een ronde onderkant en een koffielepel heeft een langere steel. Zie plaatje: 1e plaatje koffielepel 2e theelepels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de een roer je koffie en de andere thee. De koffielepel is meestal van metaal, die van de thee is vaak ook van glas of plastic omdat daar makkelijker de aanslag afgaat.