Medicijnen in mijn keel! Wat nu?!

Ik heb medicijnen gekregen. En nu zit het vast in mijn keel. Ik heb van alles geprobeerd. Droog brood eten,ontbijtkoek, hard slikken en een banaan eten.. Noem het maar op. Wat moet ik nu doen. Want ik moet hier nog 2 weken mee door. : (

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb zoveel water gedronken dat ik wel 15 keer naar de wc moest!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
51.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een capsule?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is de pil al lang verder maar voelt het nog alsof er iets zit.
Wat helpt om pillen te slikken is niet je hoofd achterover als je de pil slikt (met beetje water) maar een beetje voorover buigen (niet te ver) zo is je keelgat groter en kan je makkelijker iets doorslikken. Anders als het veel moeite kost om door te slikken bij de huisarts vragen om een alternatief (kleinere of drankje) medicijn

Antwoorden (8)

Veel water drinken bij slikken pillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel water dringen. Dan komt ie vanzelf wel mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook een keer gehad. Yoghurt of vla en mijn keel van buitenaf masseren hielp. Vooral ook rustig blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rustig water drinken. of als het niet helpt dan moet je rustig slapen op je rug. en je moet zeker niet slapen op je buik. anders wordt het erger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pil of capsule zal in een vochtige omgeving (je keel) uiteindelijk vanzelf oplossen. Rustig kleine slokjes drinken zou moeten helpen, of vla of yoghurt eten. Als je er echt last van hebt, even een arts bellen. Je hoeft je alleen pas zorgen te maken als je benauwd wordt erdoor of als je ademhaling gaat piepen. Wel iets om even in de gaten te houden voordat je gaat slapen vannacht.

Voor de komende twee weken: bekijk eerst de bijsluiter eens. Daar staat het in als je de pil/capsule ook mag oplossen in water of mag openbreken. Als er een breukstreep op zit, mag je hem ook door de helft breken, en soms ook als er geen breuklijn zit, maar overleg dan eerst met je apotheker als je het in de bijsluiter niet kunt vinden. Je kunt hem dan in kleinere stukjes slikken. Wat ook kan helpen, is slikken met pap ipv water. In dikkere vloeistoffen kun je je minder snel verslikken, en vaak zijn pillen daarmee ook wat natuurlijker weg te slikken. Tenslotte, als dat allemaal niet kan of werkt, kun je je apotheker vragen of er een andere toedieningsvorm bestaat van hetzelfde middel. Misschien is het in drankvorm verkrijgbaar, als zetpil, of bijvoorbeeld als pleister, of is er een ander merk waarvan de pil wat minder groot is. Of misschien kun je ze krijgen in een wat lagere dosering, waarvan je dan meer pillen slikt. Je apotheker kan je ook adviseren om, als er geen andere toedieningsvormen zijn, met je (huis)arts te overleggen of er mogelijk een ander middel is dat dezelfde werking heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal het zo kunnen zijn dat je het nog steeds voelt, maar dat ze uiteindelijk al wel meegenomen zijn via je voeding.
Als er iets groots in je keel heeft gezeten, kan je het nog een tijdje zo aanvoelen maar is het misschien toch al weg denk ik.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet eerst een droge beschuit, daarna heeeeel veel drinken.
Dan zal deze pil wel verdwijnen.

Bij de volgende pil: Leg hem op je tong, zet daarna het puntje van je tong tegen je gehemelte en dan een glas water drinken.
Zonder dat je het merkt drink je de pil mee naar binnen.
Succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het maakt niet uit hoe groot een pil of capsule is.
Op deze manier kun je ook meerdere tegelijk naar binnen drinken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Een vriendin van mij had een lipje (van een blikje frisdrank) in haar keel gekregen. Zij moest toen heel veel Cola enz. Drinken zodat ze moest boeren en dat lipje goed schoot waardoor ze het kon doorslikken. Misschien werkt dit hier ook succes!