Zijn de bruine plekjes in aardappels nou echt slecht voor een mens?

Wij halen de bruine plekjes er altijd uit, maar we vroegen ons af of ze nou echt slecht voor een mens zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.7K

Het beste antwoord

In de groene plekken en op plaatsen waar uitlopers worden gevormd zit de natuurlijke gifstof solanine. Deze stof breekt niet af tijdens koken. Snijd daarom altijd de groene delen en de pitten in de aardappel weg.

Toegevoegd na 42 seconden:
http://www.studentenkeuken.nl/kooktips.php?tip=aardappelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee ze zijn niet slecht het ziet er alleen onappetijtelijk uit.
Groene vlekjes wel bij mijn weten.
12 jaar geleden
Ze zijn niet slecht, maar ik zal ze ook niet laten zitten.
Mijn moeder scheelt de aardappels allemaal vrij van; blauw groene & bruine plekken omdat het niet zo lekker is.
Maar je zal er niet dood aan gaan als je de bruine plekken laat zitten.