Wat is goed vullend , Vloeibaar voedsel ?

Ik heb 3 dagen terug heel hard op mijn tong gebeten . Zo hard dat het erg bloede en nog steeds heel erg dik is . Ik ben er mee naar de dokter geweest maar het moest vanzelf overgaan. Nu eet ik dus al een paar daagjes pudding , vla & kwark. Maar begin dat nu toch echt zat te worden en krijg ook best heel erg trek. Ik heb vooral moeite met het kauwen en doorslikken. Dus wat is goed vullend vloeibaar voedsel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (16)

Brinta Pap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erwtensoep

Je kan overigens met een keuken machine complete maaltijden pureren en met water tot een drinkbare maatlijd verdunnen. Ziet er verschrikkelijk uit, maar is goed te doen (Ik heb een keer een aanrijding gehad waarbij mijn gebit er uit gereden is, en ales moet opnieuw vastgroeien: Heb mezelf op die manier 10 weken lang gevoed..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede milkshake met lekker veel fruit in gemixt.
fremar
12 jaar geleden
Je kunt ook soep maken of kopen zonder groente en vermicelli, cremesoep dus. Je kunt ook erwtensoep maken met maggiblokjes, zonder groente en vlees. Wat ook goed vult is havermoutpap, een klein beetje warm maken en een klein beetje suiker, mmmmm.

Wat ook erg goed is, is een voedingsshake, bijvoorbeeld Herbalife, Weight Care, Modifast of iets anders. te verkrijgen bij bijv. Het Kruidvat.

Als je iets beter kunt eten, zou je aardappelpuree en zachte groente door elkaar kunnen doen. Een gehaktbal kun je ook goed prakken en door het eten roeren, maar dan moet je wel kunnen kauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook van die vloeibare maaltijden voor lijners.
Van die shakes, weet je wel.
Ook niet echt smaakvol, maar wel vullend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stevige soep en dikke pap...

beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah ik las dikke poep, maar goed advies inderdaad!
Je kan bij de apotheek nutrilon voeding halen. Dit zijn flesjes/pakjes die speciaal zijn voor mensen die opdat moment alleen vloeibare voeding kunnen eten/drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loginabcde
12 jaar geleden
goede tip als je echt voedingstoffen gaat missen. Dit ga je niet zomaar drinken al was het alleen maar omdat het niet te drinken is en verschrikkelijk duur is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nutridrink vind ik ook niet lekker maar sommige mensen vinden het wel heel erg lekker.Je hebt ze in verschillende smaken met voedingsvezels en met proteïne in yochurtstyle en in een limonade.Het is voor mensen die ondervoed zijn of op oudere leeftijd niet meer willen eten.
Goedenmorgen drink!!! En erg lekker en je fruithap is binnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoghurt en soepen , beterschap x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blikje ragout met gekookte rijst en worteltjes en erwtjes uit blik, is erg zacht en vult goed. Elke vorm van pap bijvoorbeeld roomrijst is erg goed, doe er wat slagroom bij dan heb je een goed vullend voedsel wat ook nog lekker is !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
broccolisoep !!
is lekker, vult en is makkelijk te maken !!
en een bakje ijs als toetje komt het helemaal goed !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al veel goede tips gegeven. Als het echt lang gaat duren, zou je bij de apotheek kunnen vragen om drinkvoeding. Bepaalde soorten zijn ook zonder recept verkrijgbaar. Vraag om een variant die als volledige voeding gebruikt kan worden, dan krijg je letterlijk alles binnen wat je nodig hebt.

Wat ik - naast bij periodes drinkvoeding - gebruik als ik slecht kan eten, is vooral pap, soep, en eventueel babyvoeding. Zo'n groentehapje is nog net te eten als je er een beetje zout en peper doorgooit. Nog handiger is als je zelf een blender hebt, je zult er van staan te kijken wat je zoal kunt blenderen. Bij bepaalde maaltijdaanbieders voor ouderen en gehandicapten hebben ze ook gepureerde maaltijden. Dus als je zelf geen blender hebt, of twijfelt aan wat wel of niet in je blender kan, zou je die ook kunnen bestellen. Wel vrij prijzig, maar je krijgt in elk geval een volwaardige maaltijd binnen, wat je met alleen vla en pudding niet kunt zeggen. Op www.apetito.nl kun je in elk geval ook gepureerde maaltijden bestellen.

Verder: brinta vult goed, en op soep en vla kun je het een tijdje uithouden, al ga je je er wel slap van voelen. Maar ook als je andere soorten vloeibare voeding gaat gebruiken, zul je moeten wennen aan het minder gevulde gevoel. Ik heb verschillende keren op alleen sondevoeding of alleen drinkvoeding moeten leven, en hoewel drinkvoeding alles bevat wat je nodig hebt, houd je vaak toch een beetje een hongergevoel, omdat je lijf vast voedsel gewend is. Dit wordt na verloop van tijd wel minder, dus je kunt goed vooruit met de tot nu toe gegeven adviezen denk ik, en zult verder eventjes moeten wennen aan een minder gevuld gevoel. Zorg er wel voor dat je genoeg van alles binnenkrijgt hoor, anders word je helemaal slap en zwakjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chocomel. zit alles in en is nog lekker ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoghurt met muesli of cruesli en een klein beetje melk of water. Dat een tijdje laten staan totdat alles zacht is geworden.

In de link een recept voor een ontbijt uit de blender, je kan gebruiken wat je hebt, het gaat om het idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het warenhuis, b.v een Albert Hein ge je kleine drinkbusjes vinden met de smaak van vanille of mokka of chocolade waar voedingsstoffen aan toegevoegd zijn, deze drankjes zijn vervangmaaltijden en toch gezond en voedzaam. Is goed om tijdelijk gebruik van te maken. Je vind ze terug bij de dieetvoeding denk ik bij de Albert Hein en anders even vragen aan iemand in de winkel.
Drinkbusje vervangmaaltijd heten ze in België.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
appelmoes, dikke cremesoepen, chocolademousse (nu heb je een goed excuus!), heel vers brood (is soms zo zacht dat je niet echt hoeft te kauwen). Of maak tzaziki. Dat is misschien een leuke afwisseling op gewoon yoghurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
tzaziki hoef je overigens niet zelf te maken. Dat wordt ook bij de AH verkocht.