Hoe blijf ik gezond eten met oud en nieuw??

Ik moet afvallen maar ik wil wel gezond blijven eten hoe doe ik dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door gewoon geen vette, ongezonde dingen te eten, zo moeilijk is dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo moeilijk is dat wel als je ergens bent waar vette oliebollen, frituur hapjes ed zijn en geen gezonde hapjes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik met oud en nieuw eens heerlijk "zondigen",
Dit om de rest van het jaar de moed erin te houden. Gezellige Jaarwisseling.

Antwoorden (5)

Zorg dat je al een 'bodempje' hebt als je naar een feest toegaat. Gewoon vooraf al lekker gezond eten. Zoals groente / rauwkost. Zorg ook dat je veel WATER (gewoon plat) drinkt!!! Water zorgt ervoor dat je niet meer zoveel eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou heel simpel door niet te veel vette dingen eten. en als je bij iemand thuis gaat eten kan je bijv zegge dat je geen trek hebt en van te voren alvast wat gezonders eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nou niet echt sociaal tegenover de gastheer. als je ergens gaat eten is het logisch dat de gastheer hier rekening mee houdt en een maaltijd voor jou verzorgt.
Je moet in iedergeval zeker niet minder gaan eten, als je nu opeens minder gaat eten dan gaat je lichaam juist meer vet opslaan.

Wat ik je aanraad is wel gezonder te eten, laat alle snoep en vettigheid achterwegen, en probeer eens een gezond stukje kip inplaats van een frikandel.
Eet je aardappels gepurreerd, inplaats van friet.
Eet ook erg veel groente en fruit.
En wat je kan doen om af te vallen is tijdelijk minder koolhydraten te eten.

En het belangrijkste: Bewegen!

Toegevoegd na 3 minuten:
En natuurlijk is een keer een vette hap met nieuwjaar natuurlijk niet erg.
Dat zal bijna geen effect op je gewicht hebben.

Zolang je er geen gewoonte van maakt zie ik het probleem niet, maar eet het zeker en zeker niet te vaak, enkel bij feestgelegenheden.
En heb je veel feestgelegenheden, laat het dan gewoon achterwege en eet thuis iets gezonds voordat je vertrekt.
Dan heb je daar ook geen honger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet van alles wat je normaal zou eten nu de helft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het mogelijk om op te vragen wat je daar te eten krijgt?
Neem anders zelf wat slanke hapjes mee als dat mogelijk is. Vergeet ook het drinken niet. Gewoon niet teveel alcohol drinken, maar het spreiden over de avond.
Wat er geserveerd wordt in een voedingswaardetabel opzoeken wat het meeste aanzet. Ik ken alleen deze, maar vind deze soms wel leuk om wat dingen op te zoeken.
Gezonde slanke hapjes kan je misschien op een receptensite vinden zoals ah.nl Zien eten doet eten en als er iets is dat niet zo slecht is dan wordt het al wat makkelijker om niet teveel te eten.

Ik heb al even gekeken en het is magertjes, maar misschien dat er nog meer staat elders. Misschien dat je iets meer kan vinden door op slanke hapjes te googlen. Lijkt me sterk dat daar niet al meer mensen mee bezig zijn geweest. Stukjes stokbrood met een magere kruidenkaas of zo?