Kan wiet ook 'bederven'? Zie foto's.

Ik heb nog een oud zakje wiet en vroeg me af of de kwaliteit ook minder kan worden als het oud is of zelfs bederven?..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

In principe kan eend eel van de werkzame stof er uit verdwijnen als het lang ligt. Je hebt het goed luchtdicht ingepakt, dus dat zal wel los lopen. De volgende bederver is schimmel, en ik zie daar geen spoor van; ook hier geldt: Goed droog en luchtdiocht bewaard.

Ik denk dat het wel los zal lopen met het bederf. Zieker zal je er zeker niet van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de smaak wordt wat muf, en de kwaliteit wordt een stuk minder, maar ziek word je er niet van.
gewoon proberen dus zou ik zeggen.
12 jaar geleden
Net als alle andere planten die niet volledig gevriesdroogd zijn kan ook wiet na verloop van tijd bederven, de snelheid van verrotting (en schimmel) is afhankelijk van het vochtgehalte dat in de plant is achtergebleven en de bewaar temperatuur.