Als je je eigen uitwerpselen eet, urine & zweet opdrinkt kan je dan blijven overleven?

Als je alles wat uit je lichaam opeet/opdrinkt blijf je dan levend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

Ik zou zweet niet opeten, je lichaam stoot dit uit om zouten uit je hart-vaatstelsel te krijgen. In urine kan nog water zitten (osmolariteit kan tussen 100 en 1200 mOsM) liggen maar je moet er rekening mee houden dat hier ook schadelijke stoffen in gesecreteerd zijn waardoor het schade kan aanrichten wanneer je het drinkt. Hetzelfde geldt voor andere ontlasting. Kannibalisme wordt beschouwd als de ultieme balans tussen voedsel en behoeften van metabolisme. Echter zou ik je dat niet aanraden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet genoeg ( was het niet van plan hoor )

Andere antwoorden (5)

Nou niet voor eeuwig natuurlijk. Je eigen uitwerpselen zullen steeds minder gezond worden omdat je lichaam tenslotte alle voedings stoffen op neemt en alleen het afval dus weer uit scheid .(dat poep je uit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zeker overleven (lees bron ;))

Toegevoegd na 2 minuten:
Na een paar weken wordt het steeds ongezonder en zal je uiteindelijk toch overlijden.
Niet zozeer van het feit dat je te weinig binnen hebt gekregen, maar uitwerpselen, urine, en zweet zijn natuurlijk oorspronkelijk afval stoffen.
Dus het is eigenlijk niet de bedoeling om ze op te eten/drinken.
Eigenlijk zou je dit beter niet kunnen doen.
Wat wel slim is is om Urine te zuiveren,
door Norit er in te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je in een situatie beland waar je geen voedsel en water kunt vinden zijn idd je eigen productie die je in leven kan houden...
poep zal je misschien niet eten want daar produceer je niet veel meer van als je niets binnen krijgt, maar urine kan je drinken, daarom is het toch wel handig dat je weet hoe je aan voedsel en water kan komen, als je in die situatie beland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan ga je dood.

In voedsel zit voedingswaarde. Die voedingswaarde haalt je lichaam eruit en dan houdt je ontlasting over. Daarin zit weinig meer dat voor ons nog voedingswaarde heeft. Als je al wat onder de leden hebt is de kans groot dat er ziekmakende bacteriën in zitten, maar dan in zeer grote hoeveelheden waardoor je nog ziek wordt ook.

Ook urine is een afscheidingsproduct. Het bevat doorgaans veel zouten, teveel om als "drinkwater" dienst te kunnen doen. Je krijgt er mogelijk meer dorst van. Daarbij verlies je sowieso vocht via zweet, dat maar voor een klein deel als vloeistof opgevangen zou kunnen worden en ook dan vrij zout is. Je hebt absoluut een extra bron nodig van vers water. Wel kun je, in theorie, water dat je bent kwijt geraakt via zweet en urine zuiveren door waterdamp te condenseren. Condenswater is niet zout en kun je prima drinken. Maar water condenseert niet zomaar. Dat gebeurt op een koud oppervlak, en om zo'n kringloop te bewerkstelligen is energie nodig. Energie die jij in elk geval niet meer hebt, want in ontlasting zit geen bruikbare energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Zonder drinken is het snel met je gedaan. Urine kan een beetje helpen, maar niet lang. Zweet bevat zout, dat maakt het alleen maar erger.

Van je eigen poep eten word je weliswaar niet ziek, het grootste probleem zal het overwinnen van je natuurlijke walging zijn én dat je zonder eten weinig poep produceert. Verder zal je vlug tekort krijgen aan vitamines enz. met allerlei ziektes en de dood tot gevolg.