Wat is typisch eten dat uit de provincie Flevoland komt?

De winnaar van ons 'spel' wint steeds iets te eten uit een bepaalde provincie. Nu is Flevoland aan de beurt, maar wat komt écht daar vandaan? Het moet wel op te sturen zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14K

Antwoorden (4)

Alleen Urk in Flevoland bestaat lang genoeg om een eettraditie te hebben. Als je Googled met Urk en gerechten krijg je veel suggesties, zoals Urker Dikkoek (een kerstgerecht) en Urker tongetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flevoland is een uit het water gehaald stuk land, dat nog niet zo oud is, met een relatief "jonge"bevolking dus.
Die allemaal van oorsprong uit een ander deel van nederland komen, die allemaal hun eigen traditie meebrachten. Je hebt er dus evengoed groningse koek als limburgse vlaai denk ik
anneliez
12 jaar geleden
In veel supermarkten kun je Flevosap kopen. Sap is natuurlijk niet typisch voor Flevoland, maar het komt er wel écht vandaan.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
RECEPTEN
Appel'wijn' van Flevosap
Bofferd (op een klein pittien)
Een middeltjen tugen 't oesten
Flevokoffie
Gruunmoes, Groemoes of Kruudmoes
Polderkoek
Skokkermoppen
Urker tongetjes
Vlierbessenchutney *
Zeeduivelhammetjes van Urk