Als ik af wil vallen is het van belang dat ik ga zweten?

Ik moet meer bewegen bvb wandelen, maar daar zweet ik niet van, val ik dan ook af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

ja, bij alles wat je doet val je een klein beetje af,
als je zweet betekent het meestal dat je redelijk veel afvalt omdat je hard aan het werken bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als beweegt ben je aan het afvallen. maar zweten doe je alleen als je heel veel beweegt en het er erg warm van krijgt ,daarom gaat je lichaam zweten om af te koelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Zweten levert wel wat vochtverlies en daarmee gewichtsverlies op, maar dat drinkje er zo weer aan. Je moet vooral bewegen. En dan is een half uur goed doorlopen al een start. hoe harder je sport des te meer inspanning lever je, en dus verbruik je meer energie. Dus als je jezelf flink in het zweet werkt, gaat het wel sneller. Maar essentieel is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen doe je in de allereerste plaats door via je voeding minder calorieën naar binnen te werken dan je verbrandt. Lichaamsbeweging helpt daar zeker bij maar zet uiteindelijk minder zoden aan de dijk dan minder eten. Zweten is het gevolg van oververhitting van je lichaam, een middel om te koelen. Je raakt er vocht door kwijt maar dat zul je moeten aanvullen om je gezondheid op peil te houden. Zweet bestaat uit water met opgeloste afvalstoffen, geen vet, want dat is niet oplosbaar in water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, door beweging val je uiteindelijk af doordat je energie verbrandt. Het verbranden van energie uit zich vervolgens in onder andere zweet. Bij wandelen zweet je overigens wel, ook al merk je daar misschien niet zo veel van.