eten mensen vaker sinaasappelen mét de schil?

Ik zie dit iemand doen bij mij op school.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha lijkt me niet echt lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ze ziet er een beetje buitenlands uit... Dus misschien is dat normaal in sommige landen ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra iemand het met een Ananas gaat doen dan zou ik even de dokter bellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een kokosnoot .....

Antwoorden (6)

nee, dit is heel ongebruikelijk.
mensen eten vrijwel nooit sinaasappel mét schil.

Toegevoegd na 3 minuten:
wel wordt de schil gewassen en soms gebruikt in dunne sliertjes als versiering of door jam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor.
met de kiwi is dit ook erg lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de schil is bitter en hard. Wel wordt de schil soms afgeschraapt (het oranje) voor in recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet goed voor een mens. Alle citrusvruchten moeten eerst worden geschild. Als jij het echt goed gezien hebt, dan is het voor die persoon te hopen dat het een onbespoten sinaasappel was... De schil is bitter en er zitten ontvlambare etherische oliën in.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is het niet goed voor een mens?
Nee dat is ongezond. Aangezien de sinaasappels die je in de supermarkt kunt kopen volop met chemicaliën bespoten worden, is het niet aan te raden om de vruchten met schil en al te eten. De giftige stoffen worden namelijk in de schil opgeslagen.
In recepten waar afgeschraapte sinaasappelschil wordt gebruikt, worden onbespoten sinaasappels aangeraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de meeste sinaasappels bespoten zijn, maakt toch niet het eten van sinaasappelschil per definitie ongezond? Diegene kan ook biologische sinaasappel eten.
ja dit kan in de schil van een sinaasappel zitten juıst veel antioxidanten . dus ıs juıst gezond voor je.