ik heb voorverpakte karbonade gekocht en nu staat er op de bak na aankoop binnen één dag eten. Echter ben ik alleen ze zijn toch wel langer houdbaar?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb ze bij de aldi gekocht het is toch gek dat ze dan binnen één dag opgegeten moeten worden?

maar ik moet ze dus eerst allemaal bakken en vervolgens opeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best wel apart, want als je dezelfde levering overmorgen zou kopen, zou je het eigenlijk niet meer kunnen eten volgens de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft te maken met het feit dat het in de winkel voortdurend voldoende gekoeld wordt, maar ze geen garantie kunnen geven op hoe de klant het vervoerd en bewaard. Om ook met mensen die het eerst drie uur in de achterklep van de auto hebben en daarna een middag op het aanrecht geen risico's te lopen, dekken ze zich op die manier in. Die zouden na drie dagen zeker voedselvergiftiging krijgen, terwijl het onder ideale omstandigheden best zal gaan.

Het beste antwoord

Als je de verpakking hebt geopend, zijn ze inderdaad beperkt houdbaar. Normaliter ben ik niet van de houdbaarheidsdata, maar vlees luistert ZEER nauw, en dat goedkope supermarktvlees is ookk nog eens ingevroren geweest, dus dat wordt al snel een plakkerige massa.

Je kunt ze na opening wel verdelen over verschillende (goede) verpakkingen, en dan nog éé ndag in de koelkast bewaren, en eventueel wat je nog meer overhebt invriezen. Een nog gesloten verpakking uit de winkel is - vanwege de zuurstofarme, kiemvrije lucht er in - vaak nog wel twee tot drie dagen houdbaar.

Na bereiding (als je het helemaal gaar maakt, dus geldt niet voor biefstuk bijvoorbeeld) gaat de houdbaarheid van 'een dag of twee. drie' opnieuw in. Zo kun je het dus nog iets langer bewaren. De kwaliteit gaat er echter van al dat bewaren niet op vooruit.

Dus :
OF in één keer vier karbonades eten, en dan een paar dagen niks ;-)
OF : eentje nu, eentje morgen en de rest in de vriezer
OF : eentje nu en de rest in de vriezer
OF : allemaal nu bakken en drie dagen koude / opgewarmde karbonade eten.

Op de lange duur lekkerder, voordeliger en vaak ook verstandiger is echter : niet meer kopen dan je nodig hebt. Eén karbonaadje van de slager is dan wellicht heel iets duurder, maar vele malen lekkerder, en je loopt geen enkel risico dat jet het alsnog OF vanuit de koelkast (bedorven) OF vanuit de vriezer (vriesbrand)uiteindelijk weg moet gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat deze wel langer "goed" is, en ik vermoed dat er dus ook staat: "Na opening binnen één dag consumeren. "

Echter zegt de onderstaande link:
2 dagen (koelkast)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was, dan zal ik ze alvast (goed gaar) bakken en later opeten, dan kan het wel een paar dagen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de karbonade(s) eerst opbakken, dan kan je ze langer in de koelkast leggen (3 tot 4 dagen). Daarna weer even opwarmen.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/22003-voedsel-bewaren-tips-houdbaarheid-hoe-lang-welke-plek.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon datgene wat je niet opeet in de vriezer doem, dan kun je het nog weken bewaren.