Hoe houd je stokbrood na het bakken nog enkele uren vers en warm?

Ik ga donderdag op visite bij mijn zus, en wou lekker warm stokbrood meenemen. Maar het probleem is dat ik in ieder geval anderhalf uur onderweg ben. Hoe houd ik het nog lekker warm en vers?

Toegevoegd na 28 minuten:
Mijn zus heeft geen oven thuis.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
32.5K

Het beste antwoord

Goed stokbrood kun je prima vers houden in een papieren zak, maar anderhalf uur warm houden gaat je niet lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Half bakken en afbakken bij je zus thuis. Door het warm te houden wordt het klef en verliest het de knapperigheid die het heeft net na het bakken.

Je moet geen goedkope afbaktroep halen bij de supermarkt, maar ook een goede bakker heeft soms afbakstokbrood. Hoewel, de biologische broodjes van AH zijn best goed.
paulus811
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
Dat is de enige goede manier, ter plaatse afbakken inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje lastig zonder oven
Goed inpakken in papier,maar het brood moet wel ademen kunnen,anders wordt het weer zacht,of daar in de buurt bij de bakker een stokbrood kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou het kunnen proberen met inpakken in (thee)doeken... dan blijft het wel enigszins warm...
alu-folie of plastic moet je niet doen... dan blijft het vocht er te veel in en wordt het zacht ipv knapperig...

heb je geen mogelijkheid om het thuis half te bakken en bij je gastvrouw af te bakken? dan is het gegarandeerd warm en vers...
eet smakelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slopotje's zus heeft geen oven :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O. dan wordt het lastiger....
Haal het vers bij een bakker bij haar in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, ook mijn idee.
Stokbrood hou je nooit zo lang warm èn knapperig +1
Koop stokbrood bij een goede warme bakker en ga naar je zus.Geen gedoe met inpakken enzo,laat maar afkoelen,als dat nog niet het geval is.
Zet bij je zus de oven op 200graden.Hou het brood een paar seconden onder de kraan en leg het brood 5 minuten in de hete oven.
Het is weer als net gebakken.

Het zelfde geld voor oud stokbrood van 2 dagen oud.Dan goed bevochtigen en ietsje langer in de oven.

Toegevoegd na 2 minuten:
In bakkersjargon is dit "oudbakken".

Toegevoegd na 4 minuten:
O,ik lees nu de toevoeging dat je zus geen oven heeft.
Misschien aardige buren?

Anders weet ik het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf doe ik om het zo lang mogelijk warm te houden in een bak die ik met aluminium folie heb bedekt..Ik doe dan 2 grote flappen alu foli diagonaal en vertikaal er in zodat het aan 4 kanten uitsteekt.daar leg ik dan de gebakken broodjes in en en vouw ik het foli dicht.Daar over heen doe ik dan nog een stuk folie overheen.Zo blijven ze lekker warm(weet niet of dat anderhalf uur zo is)en dan zijn ze lekker knappering en niet te hard.

suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een afgebakken stokbrood kun je geen anderhalf uur warm en knapperig houden.Alle goede raad die gegeven is ten spijt, maar dat lukt niet! Bak het brood gewoon bij je zuster in de oven even af, als je een halffabrikaat meeneemt, of warm een reeds gebakken stokbrood even licht bevochtigd bij je zus in de oven .
Succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Las nu dat je zus geen oven heeft.
Snijdt het stokbrood ter plaatse in 3 of 4 stukken ,zet een koekenpan op het vuur, en bak met matig vuur het reeds voorgebakken stokbrood om en om knapperig.

Alweer succes.