kan ik stammpot rauwe andijvie invriezen? ik eet gluten- en suikervrij, dus leef vnl van groenten, ik wil echter niet twee keer per dag koken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16K

Antwoorden (5)

Ja hoor, stamppotten kun je uitstekend invriezen, ook van rauwe groenten. door het opwarmen wordt de andijvie wel wat gaarder, maar de stamppot blijft net zo lekker - zo niet lekkerder, zoals de meeste stamppotten eigenlijk pas de tweede dag op hun lekkerst zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vindt opgewarmd ook lekkerder .
Ik kan geen 2 plussen geven ter compensatie van die -
Met rauwe andijvie zou ik je het niet aanraden, je kan het wel gewoon in een bakje in de koelkast bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja joh! opbakken die handel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andijvie is een bladgroente, bladgroentes zoals andijvie en sla wordt bij aangeraden deze niet in te vriezen omdat deze na ontdooiing te veel vocht hebben verloren en de smaak hard achteruit holt.

Wat bij invriezen geld, geld ook voor koken, door de andijvie vers door de puree te mengen krijgt de hele stamppot zijn unieke smaak, dient men een tweede bereiding te doen met een andijviestamppot dient men de andijvie nog niet door de puree te verwerken maar deze pas toe te voegen nadat de puree voor de tweede keer is opgewarmd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima, zeker doen.
Op die manier kun je elke dag gezond eten en schiet de groente er niet bij in. Dat is zo met een glutenvrij dieet.
Maar zeker ook bij gezonde voeding. Als je maaltijden wilt invriezen doe dat dan van verse producten. Gebruik geen diepvriesgroente voor een stamppot die je later wilt invriezen.
Een grote hoeveelheid levert een aantal vriesporties op.
's Avonds heb je dan snel gezond eten op tafel. Eet smakelijk.
Mijn tip:Let wel op de variatie in je maaltijden. Je eet dan al snel 2 of 3 x per week hetzelfde. Varieer maximaal met ingredienten en denk ook s aan experimenteren met vergeten groenten of iets exotisch bv.