Van de rug of de buik:

http://games.voedingscentrum.nl/vleeswijzer/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

meestal van het gebied rond de buik.
Het is dan ook iets vetter dan ander varkensvlees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan ; rollade betekent niets meer of niets minder dan dat het vlees is opgerold, en dat kan met alle soorten (varkens)vlees.

Ik maak zelf graag rollade, en dat kan zowel van buikspek, rug (mager), hamlappen (beetje knap snijden), filet, affijn, eigenlijk kun je het hele beest wel in verschillende rollades verwerken, en zelfs nog vullen met gehakt.

Rollades uit de winkel, de kant-en-klare met peper enzo, de meest 'klassieke' zeg maar, wordt meestal gemaakt van schouder / nekvlees. Dat is niet te vet en niet te mager, en ook niet het duurste vlees. De zogenaamde filetrollades die je ook veel ziet, zijn gemaakt van het magere vlees uit de rug.

Zie schema ; 1 is de rug, 2 de buik, 3 de ham en 4 de schouder.