ik eet 1 keer per dag en kom alleen maar aan hoe kan dit ??????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je eerst voordat je op je gewicht let, je eetpatroon verbeteren!? Gezond eten, en met bewegen kom je een heel end. En niet door maar 1x per dag te eten, dat zie ik als zelfmishandeling en nou zoals je ziet helpt het toch niet.

Antwoorden (8)

als je slechts 1 keer per dag eet, raakt je stofwisseling helemaal van slag. je lichaam kan zelfs op een 'spaarstand' gaan draaien, als het het gevoel krijgt, dat er te weinig voedingsstoffen binnen komen.

dus doe gezond, en neem weer een normaal voedingspatroon aan. dit zal je helpen bij het onder controle houden van je lichaamsgewicht.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik eet nu al bijna 10 jaar op deze manier en sinds 2 jaar geleden ben ik bijna 30 kilo aangekomen en dat vind ik nu wat minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel extreem: 30 kg in twee jaar. Dan heb je zeker in die twee jaar een heel ander leefpatroon gekregen?
Minder beweging? Of je bent andere dingen gaan eten. Of jouw lichaam heeft besloten dat het maar eens afgelopen moet zijn met dat rare eetpatroon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je beter 3 kleine maaltijden op een dag kan eten, je krijgt echt niet al je voedingsstoffen uit 1 maaltijd, die voedingsstoffen zijn belangrijk voor het verbranden van vetten.
Ritsuka
12 jaar geleden
30 kg in 2 jaar? Ik zou eens naar de huisarts gaan, er is misschien nog een andere oorzaak.
Ja dat is logisch.
En het hangt er ook nog van af wat je dan eet.

Normaal gesproken eet je drie maaltijden per dag en nog wat gezonde tussendoortjes.

Daarmee hou je je spijsvertering mooi op gang.
Het verwerken van voedsel kost ook energie.

Dus als je 23 uur lang niks eet dan gaat jouw lichaam op de spaarstand en als er dan wat binnenkomt wordt alles opgeslagen voor "je weet maar nooit".

Dus doe dit:
Een gezonde en evenwichtige voeding nemen verspreid over de hele dag.
Minder calorieën innemen dan je verbruikt, maar wel een goede verdeling.

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn hele bevolkingen die al lang blij zijn met een goede maaltijd per dag en die toch niet aankomen......

Dus wat eet jij dan die ene keer per dag??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen me avond eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
trouwens ik zag net een van je reacties op is6 uur slapen genoeg of in die trant maar daar stond ook in dat slecht slapende mensen ook overgewicht kunnen krijgen zou dat in dit geval ook meekunnen spellen ????
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom eet je maar zo weinig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een combinatie van factoren.
Je moet naar het hele pakket kijken.
Slecht slapen en slecht eten lijken mij te duiden op te weinig activiteit. Maarja: wij kennen jou niet. Ga eens met je huisarts praten, want 30 kg overgewicht is zorgelijk. Laat je doorsturen naar een dietist en een bewegingsconsulent/ fysiotherapeut. Misschien heb je zelfs meer hulp nodig.
Doordat je 1x per dag eet raakt je lichaam "in paniek" en zet de voedingsstoffen meteen om in vet. Je hebt namelijk geen reserves opgebouwd. Je kunt beter 5x per dag in kleine porties eten! Neem 's ochtends een goed ontbijt, dit is de belangrijkste maaltijd om dat je hier je energie uit gebruikt. Tussendoor een stukje fruit of ontbijtkoek, boterham als lunch en rond 15uur nog een tussendoortje. S avonds gewoon je avond eten en je zult zien dat je nu juist niet meer aankomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je lichaam niet vaak genoeg voedingsmiddelen binnen krijgt gaat het alles wat er binnenkomt opslaan.
regelmaat in je eetpatroon is belangrijk om af te vallen, drie maaltijden per dag en 2 tussendoortjes is veel beter dat maar één maaltijd per dag.

door drie maaltijden en 2 tussendoortjes te eten houd je ook je metabolisme aan het werk, ergo: meer verbruik van ingenomen voedingsstoffen

zorg wel dat je gezond eet: bruin brood, volkorenproducten, mager vlees en vooral veel groenten en fruit, probeer gefrituurd voedsel te vermijden en bak je vlees liever in olijfolie dan in boter.

als ik het heb over 3 maaltijden per dag klinkt dat misschien ineens heel extreem, maar dat valt best wel mee, als je 's ochtends één bruine boterham met kaas eet start je daarmee je metabolisme al op en een tussendoortje betekent niet meteen een glacé koek of een mars reep, ga voor een appel of een mandarijntje.

overigens denk ik ook dat je lekkerder in je vel gaat zitten als je een gezonder eetpatroon aanneemt.
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+
Ik denk dan echt waarom zou je 1x per dag eten? Het is nu toch echt wel bekend dat het slecht voor je lichaam is om weinig fruit, groente en vis te eten. Overal zijn er reclamecampagnes hoe goed ontbijt is en je doet er niks mee.

Tuurlijk deed je het om af te vallen, maar als het niet meer werkt ga je er niet meer mee door toch? Je lichaam gaat zoals iedereen op deze pagina zegt op survival mode en slaat het vet direkt op. Maar 30 kilo aangekomen las ik is niet normaal, zelfs als je niet veel beweegt (ga ik vanuit maar kan het mis hebben). Je dieet werkt nu tegen je. Maar ik weet ook wel 100% zeker dat er meer aan de hand is. Niet afvallen kan met zo'n soort dieet maar zoveel aankomen is bijna onmogelijk. Toch maar even langs de huisarts gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lichaam is net een houtvuur. Als je alle brandstof er in een keer opgooit dan verstik je het vuur. In het lichaam werkt dat ook zo. Jij eet 1 keer en omdat je lichaam niets anders krijgt houdt het hier aan vast. Om je stofwisseling te verhogen ga naar 6 kleine maaltijden per dag.

Als je die ene keer relatief veel koolhydraten eet dan beperk je de vetverbranding. Door te veel koolhydraten binnen te krijgen in het lichaam wordt de suikerspiegel hoog houden. Hierdoor worden de vetten die onderhuids hebben opgeslagen nauwelijks verbruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet eens PRECIES HETZELFDE maar dan verdeeld over 5 eetmomenten op de dag. Je ziet... De kilo's zullen er af vliegen! (Bij wijze van spreken.) Reden: zie AlphaLimaSierra. Je lichaam 'denkt' dat voedsel schaars is in jouw omgeving, omdat je zo weinig vaak iets eet. Dus probeert 't lichaam uit alle macht elke gram te behouden voor de te verwachten matige tijden. Dit zit allemaal in je genen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wel meerdere mensen hier zeggen:
Je lichaam merkt dat het te weinig eten krijgt en gaat het daarom juist opslaan. Je lichaam gaat heel zuinig doen.

Een voorbeeldje uit het echte leven:
Een vriendin van mij at ook heel weinig en was best dik. De diëtist vertelde dat ze meer moest gaan eten (wel gezond natuurlijk) en ze is wel 20kg afgevallen! Raar maar waar.

Toch zou ik eens naar de dokter of diëtist gaan. Want het kan ook een heel ander verhaal zijn bij jou, dat kan ik niet beoordelen want ik ben geen dokter ;)