Kun je erg gesmolten ijs weer terug invriezen?

Vergeten ijs in de vriezer terug te doen. Staat al zeker een uur in de keuken en is helemaal gesmolten. Moet ik het nu weggooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19K

Het beste antwoord

Je kunt het opnieuw invriezen maar is daarna keihard en echt niet lekker meer.
Als je over een ijsmachine beschikt kun je het wel weer de originele structuur terggeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, gewoon terug in de vriezer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het wel doen, maar hetijs wordt er niet lekkerder op (grotere ijskristallen) dus niet meer gebruiken voor een officieel etentje
anneliez
12 jaar geleden
Je kunt het opnieuw invriezen, maar de volgende keer als je het eet zul je harde ijskristallen proeven. Dat overleef je vast wel, maar het is minder lekker.
paulus811