Hoeveel calorieen kan je maximaal op een dag eten?

Zonder dat je moet overgeven. Ik ben wel benieuwd naar het antwoord. En hangt het er ook vanaf welk voedsel je eet?

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je gewoon een normaal postuur hebt en een gemiddelde lengte. Bijv. 1.70 m

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Topsporters eten héél veel per dag omdat ze ook veel verbruiken. Michael Phelps zou 10.000-12.000 calorieën op trainingsdagen eten met zijn enorme eetlust. Dietisten vinden dit echter overdreven.

Phelps, die een lengte heeft van 1.93 m en rond de 90 kg weegt, kan per uur zwemmen ongeveer 1000 calorieën verbruiken en dan kom je bij 5 uur zwemmen op een dag op 5000 calorieën intensieve arbeid plus een ‘normaalverbruik' voor iemand van zijn lengte, gewicht en leeftijd (23) en actieve leefstijl op 3500-4000 calorieën. Totaal ong. 9000 calorieën dus.

Verschillende wereldrecords die ooit werden opgenomen in het boek zijn verwijderd om ethische redenen. Publicatie van wereldrecords moedigde anderen aan om te proberen dat record verslaan, zelfs ten koste van hun eigen gezondheid en veiligheid.

Het Guinness Book heeft daarom records verwijderd in hun "eten-en-drinken-records "-sectie van Menselijke Prestaties. Dus we zullen het nooit weten.

Toegevoegd na 7 minuten:
TOCH GEVONDEN: In 2007 werd de Mexicaan Manuel Uribe de zwaarste mens ter wereld, hij woog 560kg.
Hij eet (of at) 50 000 calorieën per dag!