Ik vind dat de laatste jaren,de groente en fruit,maar ook vlees,lang niet meer de smaak en aroma hebben als vroeger.Hoe kan zoiets??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Omdat boeren en telers steeds meer stoffen in hun groente doen zodat het sneller groeit of dat er meer groeit. Probeer anders eens biologische groenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat de consument wat groente en fruit betreft het hele jaar door keus wil hebben, en niet alleen meer seizoensgroenten en fruit. Daardoor wordt alles veel te veel doorgeteeld waardoor er haast geen smaak meer aanzit. Het viel mij afgelopen week nog op met mandarijntjes, die rond sinterklaastijd ook echt weer naar mandarijntjes smaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn zoals mijn voorganger zegt. Een andere mogelijkheid is dat je herinnering je parten speelt.
In je herinnering was de zomer zomerser, en het eten lekkerder. En het schoolplein groter, en Swiebertje spannender dan wanneer je het met nu vergelijkt
anneliez
12 jaar geleden
Omdat de smaak veranderd met het ouder worden.
De voorkeur blijft gelijk, maar het vermogen om te proeven wordt minder.
Stephanie Kremer heeft er een mooi proefschrift over geschreven (zie link voor het hele boekje in PDF)

Met dank aan Utrecht

Toegevoegd na 1 minuut:
http://edepot.wur.nl/30015