Wat is een normale voeding?

Wat voor schema moet je elke dag aanhouden voor een gezonde voeding? Kunnen jullie een schema maken? Ik ben 15 jaar. Ochtend, middag, avond..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Hee lalalike,

Een voedingslijst staat op proud2bme.nl bij voeding en dan de voedingslijsten.
Maar dat is echter een voor beeld. Het allerlei belangrijkste is eet gezin en gevarieerd en in het weekend een bakje chips snoepje af en toe stukje chocola. Luister naar je lichaam! Heb je trek dan neem je iets. Als je maar niet alleen vette dibgen eet is het goed maar alleen maar wortels eten is ook niet goed.

Let niet op je voeding als het niet nodig is!enjoy your childhood!

Lieefs marije!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat in "De schijf van vijf" Er is ook een vegetarische variant, dan moet je even op V-schijf klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normale voeding is in mijn optiek voeding die je bij de biologisch-dynamische boerderij kunt kopen.
In de supermarkt is bijna geen normale voeding meer te koop. (Dit zal me wel minpunten kosten, maar het is simpelweg mijn mening)

En een schema?

Zie hier:

Ontbijt als een koning.
Lunch als een prins.
En dineer als een zwerver.

Dat is een gezonde levenswijze wat voeding betreft!

Ander schema:

s`morgens vetten (en dan heb ik het over gezonde vetten en niet de beruchte transvetten)

s`middags vitaminen.

s`avonds mineralen.

Je bent pas 15 en ik vind het super dat jij op jouw leeftijd je al bewust bezig houdt met wat gezond is.
Begin eerst eens met het weglaten van suiker/zoetstoffen en vervang geraffineerd zout door zeezout wat vol met mineralen zit.

Hou je nooit te strak aan een schema. Eet bewust, maar voeding moet nooit saai worden!