Zit er enig voordeel aan als je een hele zak snoep achter elkaar leeg eet?

Ik snoep niet vaak maar áls ik het doe gaat het in één stuk door tot de zak leeg is (ook nu weer: sinterklaasschuimpjes).
Snoepen is natuurlijk slecht, maar ik probeer mijn geweten te sussen door te denken dat er ook voordelen zitten aan snel snoepen. Bijvoorbeeld dat alle suikers en andere rotzooi dan minder goed worden opgenomen in het lichaam. Klopt dat (een beetje, misschien...)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt compleet van je stofwisseling af en verschilt per persoon. Als je geluk hebt, neem je inderdaad minder op. Je zult geen 3 kilo vet aankomen als je 5 kilo snoep eet, dat is simpelweg onmogelijk voor je lichaam om in één dag aan te maken, maar of je in de weken erna nog iets merkt van het eenmalige calorie-overschot is voor iedereen anders.

Het beste antwoord

Het enige voordeel daarvan is dat je de zuuraanval op je gebit beperkt tot een keer snel en hevig, in plaats van over een lange periode verspreid.

Alle suikers neem je gewoon op, of je er nu een half uurtje mee doet of een hele dag, je wordt er precies even dik van en het is precies even ongezond.
Het nadeel is eigenlijk vooral dat je er behoorlijk misselijk van kan worden. Als je er ZO misselijk van wordt dat je de hele boel er weer uitkotst KUN je dat wellicht als een voordeel zien, maar dat is dan wel weer een mega-aanslag op je gebit, want maagzuur is zo mogelijk nog slechter dan suiker.

Maar inderdaad, eens in de week achter elkaar heel veel snoep eten (zoals ze in Scandinavie doen op zaterdag, snoepjesdag) is beter dan elke dag een paar keer een beetje., Maar....alléén voor je gebit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

als je een half uurtje na het snoepen je tanden poetst, is het beter om in 1 keer veel te snoepen, dan de hele dag door, omdat de aanslag op je tanden dan minder is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crea-tief gedacht! Dit is toch wel echt een voordeel. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets leuke reactie
Ja, je kan een studieobject voor wetenschappelijk onderzoek zijn. "Wat gebeurt er met een lichaam als iemand overvloedig snoept?"

Een rechtstreeks voordeel is dat je ergens toch beseft dat het niet goed is. Dat dringt nu nog niet voldoende door, maar later, als je de lichamelijke gevolgen van snoepen zal ervaren, zal je wél genoeg karakter (moeten) opbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit eens in een halfjaar doet,is er niks aan de hand ha ha
Bronnen:
12 jaar geleden
het voordeel is, dat in ieder geval je honger gestild is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Theo Maassen is het ook een vorm van doorzettingsvermogen om als je al misselijk bent toch door te gaan tot de bodem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans dat je de snoepjes moet delen is door de snelheid minder
12 jaar geleden
Ja die is er want als je het over de dag verspreid krijgen je tanden steeds zuur aanvallen en als je alles in 1 keer doet hebben je tanden maar 1 keer een zuuraanval.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voordeel is dat je er van genoten hebt! en is genieten van het leven niet iets wat onmisbaar is? :) Maarreh, dit soort genieten niet vaker dan een paar keer per jaar. Anders lijden je tanden er misschien onder en geniet je helaas helemaal niet meer..