Een keurslager is aangesloten bij de organisatie 'keurslager' die jaarlijks diverse controles uitvoert bij de deelnemende slagers. Dat geeft enigszins een bepaald vertrouwen naar de consument. Maar niet keurslagers kunnen net zo goed, zo niet beter zijn. Wel zal de keurslager iets duurder zijn, want lidmaatschap en het mogen dragen van die naam, zijn niet gratis. En dat betaal je als consument.
paulus811
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Naar mijn weten is hier geen verschil in, buiten de naam. Keurslager is volgens mij gewoon een onderneming zoals je in België ook nog Renmans hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keurslager is lid van een overkoepelende organisatie. De gewone slager niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keurslager heeft keurmerken op zijn naam staan, en een gewone slager niet.