Hoe werkt een hooimadam precies? (zie verklaring)

Ik keek vanavond een uitzending van Ik hou van Holland terug op RTL XL en daarin kon een vleespakket en een zogenaamde hooimadam gewonnen worden. Dat laatste is, zoals Linda het noemde, een theemuts voor vlees, om het warm te houden dus. Volgens mij gebaseerd op het heel oude principe van de hooikist. Maar er werd ook bij gezegd dat het milieuvriendelijk was, dus vraag ik me af of je dan ook vlees, of om het even welk voedsel, kunt klaarmaken in zo'n ding. Als je het eerst zou moeten bakken zou het ten slotte niet milieuvriendelijk zijn, of in ieder geval niet energiezuinig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De hooimadam isoleert erg goed. als je een hete pan in de madam stopt, blijft de pan ongeveer nog drie uur warm. al die tijd gaart het voedsel in de pan dus ook nog door.

Milieuvriendelijk omdat je de pan maar 1 keer hoeft te verhitten. zodra hij heet is kan hij van het gas en in de madam.

zie de link voor een demofilmpje.
AlphaLimaSierra