Is cruesli gezond?

is het beter dan een boterham?

Toegevoegd na 4 minuten:
dus wat is een gezondere snack? Een boterham of cruesli met yoghurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K
Amadea
12 jaar geleden
Gaat het nou om een snack (dus tussendoortje) of om een maaltijd?

Antwoorden (4)

Hier is geen goed antwoord op te geven omdat "gezegd" ook maar relatief is. Wel is het zo dat in brood vezels zitten die goed zijn voor je darmen, die activeren de stoelgang. Cruesli is muesli aan elkaar geplakt met suiker dus muesli lijkt me sowieso gezonder

Toegevoegd na 1 minuut:
Gezegd = gezond

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zou altijd gaan voor een boterham, mits je m niet volsmeert met jam, chocopasta etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere ochtend een bakje yoghurt met cruesli, is volgens mij veel gezonder dan brood.
In cruesli zitten granen, vruchten, noten en vaak ook honing.
je hoort steeds vaker dat brood als ontbijt, minder gezond is dan de meeste mensen denken.
Veel mensen( kinderen) krijgen na een broodontbijt buikpijn.
Gaan ze over op yoghurt met muesli of cruesli, dan zijn de klachten over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je muesli bedoeld. Ik cruesli zit te veel suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We moeten natuurlijk oppassen dat we alle suiker niet zo maar als slecht bestempelen, het kleine beetje suiker dat in een maaltje Cruesli zit, verbranden je spieren wel weer.
Zal minder zijn dan een suikerklontje.
Veel minder dan een glas gewone frisdrank.
Een goeie indicatie of iets gezond is, kun je beoordelen op bijvoorbeeld de volgende ingrediënten:
Vetgehalte ( totaal en alleen verzadigd vet)
vezels
suikers
zout

Vet: 3-20 g
Verzadigd vet: 1.5 -5 g
Suikers: 5 – 12.5 g
zout: 0.3 – 1.5 g
Vezels > 3 g
Op basis van gram per 100 gram
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de hoeveelheid vezels in de cruesli is wel in orde, echter de Consumentenbond testte ontbijtproducten zoals cruesli.

De cruesli's bevatten zoveel verzadigd vet dat geen enkel product onder de norm van het Voedingscentrum blijft. Ook barst de krokante muesli van de suiker. Van 'nature' zit er tot 7 procent suiker in, fabrikanten vullen dat aan tot wel 20 procent.

Geen enkel ontbijtproduct kan de ouderwetse volkorenboterham vervangen, aldus de bond.