Welk tussendoortje kan je het best nemen?

Ik heb om 4 uur altijd vreselijke trek. Ik heb dan echt geen idee wat ik moet nemen. Het moet gezond zijn en ook een beetje vullen.
Dank je!

NB Weten jullie ook iets dat een beetje goedkoop is. Niet meer dan 10,-? Hoeft niet, maar graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Eet je gedurende de dag verder wel voldoende?

Antwoorden (10)

een plak ontbijtkoek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
maar dan wel de volkorenvariant. In gewone ontbijtkoek zit veel suiker.
bamibal
12 jaar geleden
@paulus811: In volkorenontbijtkoek zit net zoveel suiker.
bamibal
12 jaar geleden
Er bestaan wel varianten met minder suiker, van zowel gewone als volkorenkoek.
paulus811
12 jaar geleden
das wel waar, maar de volkorenkoek vult beter, je eet er dus minder van om een vol gevoel te krijgen. En daar ging het in de vraag om. Maar dat er evenveel suiker in kan zitten klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ontbijtkoek met minder suiker is de suiker vervangen door inuline, een vezel. Die vult dus nog het beste aangezien die zeer veel vezels heeft in vergelijking tot reguliere ontbijtkoeken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, oligofructose is het.
4 uur? Cup-a-soup
Banaan
Mueslireep
Ontbijtkoek
Yoghurt
Of gewoon een boterham.
bamibal
12 jaar geleden
Pak een stuk fruit. Van een appel merk ik dat ik nog meer trek krijg maar een mandarijn of sinaasappel werkt dan wel heel goed. Verder kan je een groot glas water pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een smoothie dat is gezond en vult goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezonde tussendoortjes;
plak ontbijtkoek,
mueslireep,
evergreen of sultana,
eierkoek,
mueslibol of krentenbol,
vers fruit zoals; appel,banaan, druiven, aardbeien, peer,
kiwi, ananas, mandarijn etc.
div. soorten groenten; komkommer, snoeptomaatjes, worteltjes, radijsjes etc.
bruine boterham met mager beleg; 30+kaas, kipfilet, rookvlees, jam, strop etc.
3 volkoren bescuitjes,
2 rijstwafels,
glas melk/karnemelk

Hartig tussendoortje;
toast met plakje komkommer en 30+ kaas,
zoute stengels (pepsels),
bouillon of cup-a-soup,
cracker belegd met mager beleg,
handje Japanse mix,
zure bom of plakje rookvlees om een augurk heen gerold.

Zoete tussendoortjes;
Bakje yoghurt met stukjes vers fruit of scheutje limonadesiroop,
cracker of rijstewafel belegd met jam of stroop.
cracker besmeerd met kwark en daarop een laagje jam.
amc
12 jaar geleden
Noten en zaden vullen heel goed.
Een kleine hoeveelheid noten (tot 1 handje per dag) is erg gezond, en zelfs voor mensen die willen afvallen is een kleine hoeveelheid noten een goed idee.
Extra gezonde noten en zaden zijn amandel en sesamzaad (calcium), en walnoot en lijnzaad (omega-3), maar ook pompoenpitten, zonnebloempitten, hazelnoten, paranoten, pecannoten, etc. zijn gezond.
Cashewnoten bevatten vrij veel verzadigd vet, dus die vallen niet onder de gezonde noten.

Je kan het beste ongezouten noten nemen, gezouten noten bevatten snel heel veel zout.
Gebrande noten bevatten vaak extra olie, dus je kan beter rauwe noten nemen of noten die je zelf even in een koekenpan of oven geroosterd hebt zónder olie of ander vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fruit of een muslie reep:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- muesli reep
- schaaltje yoghurt
- stuk fruit
- evergreen
kijk een hierop:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/29713-tips-voor-lekkere-en-gezonde-tussendoortjes.html
Echt super lekkere dingen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan beter een kommetje yoghurt nemen in plaats van een schaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij noemen een kommetje een schaaltje, dus ik denk dat we hetzelfde bedoelen ;-)
Kook wat eieren en leg deze in een schaal om er zo uit te pakken. Je hongerige gevoel is dan weg zonder veel calorieën naar binnen te krijgen. Beter is nog: selderie, dit kost meer energie om te verwerken dan dat het oplevert (is dus een afslanker!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat selderijverhaal klopt niet.
Een sultana koekje eten:)!
heeeel lekker!