Waarom moet je volgens velen een aardappelschil bij te droge tabak in doen?

Ik begrijp wel dat het is om de tabak weer wat vochtiger te maken, maar waarom per se een aardappelschil en niet bijv. een vochtige tissue oid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Zulke dingen zijn in een ver verleden zo ontstaan, omdat ze niets kostte, goed werkte en aardappelschillen had iedereen bij de hand.
Tegenwoordig zou men er iets voor maken, dat keurig verpakt, mooi plaatje er op, made in China, en geld kostte.
Vroeger deed men het met de dingen die voorhanden waren en liefst niets kostte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de schillen gingen ook zo nu en dan in de kolenkachel, dan liet het roet los in de schoorsteen.
En de rest van de schillen werden gekookt en ging naar het varken, of met de schillenboer mee, maar weggooien??
Denk het niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger had vrijwel iedereen op het platte land een varken.
Die moest iedere dag natuurlijk eten, maar dat was schaars en koste geld, dus werd er gezocht naar een alternatief.
Aardappelschillen zijn rauw, giftig, maar gekookt niet meer.
Vroeger waren de gezinnen groot en veel aardappels eten vulde snel de magen en koste niet veel.
Dus waren er altijd iedere dag veel aardappelschillen.
Dus voedsel voor het varken.
In grote ronde ketels, werden de schillen gekookt en alles wat er verder over was van de groente tuin, fruitafval paardenbloemen, gras, suikerbieten, mangels, oud brood enz. werd er ingegooid en de varkens waren er gek op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker leuk!

Andere antwoorden (2)

Volgens mij omdat het een neutrale smaal/geur is.
Wellicht dat een appelschil dezelfde vochtigheid afgeeft maar ja, die appelsmaak he ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is om de tabak op de juiste vochtigheidsgraad te krijgen.
Waarschijnlijk ben je een zeer gematigde roker of koop je tabak die over de datum is.