hoe maken ze van die heerlijke wijn stokken?!?!?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WAT zijn wijn stokken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt zeker die grote rode wijnstokken?
Die meestal bij snoepkramen op de kermis te krijgen zijn.
Je ziet ze ook wel op de markt bij het oud Hollands snoepgoed.
Bedoel je die?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijt gij dan een houtwurm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die zijn te koop de kermis ze zijn en beetje rood doorschijnend je hebt echt wat gemist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is snoep..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey ik zie net je reactie,ik snap wat je bedoelt hoor.
Je hebt ook Wijnballen,dat zijn die grote rode snoepkogels.
Is volgens mij hetzelfde in andere vorm.
Raar dat zoveel mensen daar schijnbaar nooit van gehoord hebben.
Is snoepgoed uit 'grootmoeders tijd ' echt ver van voor 'mijn tijd',maar ik ken het wel!
Misschien beantwoord iemand je vraag nog.^_~)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja raar he maar ja die wijn ballen zijn ongeveer het zelfde
maar ik kwam op de vraag toen ik net aan een zoon stok aan het likken was (van de kermis van gisteren)

Het beste antwoord

Dit gaat voornamelij over zuurtjes, maar in het artikel staat ook, dat je een zuurstok moet zien als een groot zuurtje!

Zuurtjes:

Een zuurtje is een snoepje dat gemengd met suiker en zuur, zoals het sap van een citroen.

De smaak van zuurtjes is zoet.

De naam slaat dan ook op de bereidingswijze, ter onderscheid van bestaat dat uit suiker en water bestaat.

De bekendste zuurtjes zijn die in de vorm van hartjes (♥) met daarop een of twee woorden.

De zuurstok is ook snoepgoed en kan beschouwd worden als een groot zuurtje.

Wat zit er in?:

Een zuurtje bestaat voor het grootste deel uit: suiker en zuur.

Het zuur is meestal van een citroen, verder zitten er nog kleurstoffen in en smaken, bijv. Aardbei, citroen, appel, en soms peer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die maken ze van hout.
Of van kunststof, zoals op de afbeelding.

Toegevoegd na 36 seconden:
PS:
Ik heb er nog nooit aan gelikt, om te proeven hoe
lekker ze zijn.
Heb ik wat gemist???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahaha briljant!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat er wordt bedoelt van die zuurstokken met wijnsmaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunststof wijnstokken en dan nog het lef hebben en Pure Nature onder te zetten!