De voornaamste bestanddelen van huzarensalade zijn:
gestoomde aardappel 58%, water, plantaardige olie, augurk 6%, wortel 5%, suiker, runderworst 2% (rundvlees, water, zetmeel, zout, dextrose, specerijen, aroma [bevat o.a. selderij, tarwe], doperwten 2%, zilverui 2%, natuurazijn, zout, mosterd, scharreleigeel.

De belangrijkste ingrediënten van rundvleessalade zijn: gestoomde aardappel 55%, gekookt rundvlees 15% specerijen, plantaardige olie, water, suiker, augurk 3%, natuurazijn, wortel 1%, doperwten 1%, ui 1%, zout, scharreleigeel, mosterd.

Als je die twee samenstellingen met elkaar vergelijkt dan is er veel overeenkomst.
De verschillen zijn dat huzarensalade iets meer aardappel, wortel en doperwten bevat, slechts 2% runderworst, en er zit zilverui in.
De rundvleessalade bestaat - zoals de naam ook al aangeeft - voor een veel groter deel uit gekookt rundvlees, minder water dus het is steviger van structuur, en er zit augurk in.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rundvleessalade is met vlees en huzaren is naturel zonder vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, in een standaard huzarensalade zit wel degelijk rundvlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In huzarensalade zit ook vlees in :) Bronnen:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Huzarensalade
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat wist ik niet, ik eet het niet, had het eerst maar moeten nakijken, toch bedankt!