een kliekje stamppot andijvie opwarmen of bakken?

wat is lekkerder opwarmen in magnetron of toch effe aanzetten op het vuur met een lekker bruin korstje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
73.3K

Het beste antwoord

Eigenlijk wordt niets lekkerder in de magnetron. Als je het lekker wil houden kun je de kliekjes beter opbakken in de koekenpan. Lekker met verse worst en wat uitgebakken spekjes heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Opbakken natuurlijk! Beetje knoflook er bij en/of een uitje.. erg lekker..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meningen zijn verdeeld. Ieder heeft weer een andere smaak.
Waar mijn ouders zweren bij het opbakken met het lekkere bruine korstje, moet ik er weer niets van weten, gewoon lekker in de magnetron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen!

Warm restjes nitraatrijke groenten zoals spinazie en andijvie nooit opnieuw op, zeker niet voor kleine kinderen. Het relatief traag opwarmen en afkoelen bevordert de bacteriële omzetting van nitraat tot nitriet. Nitrieten zijn slecht, dus beter gewoon niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker opbakken hoor , ik heb het vorige week nog gegeten en het was heeeerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aller, aller, allerlekkerste is even opbakken met dat bruine korstje er aan, een kuiltje er in voor een beetje jus, wat zout en peper, balletje gehakt, geweldig daar kan geen magnetron tegen op.
Hoe laat ga je eten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide manieren, opwarmen in de magnetron of bakken, kunnen gebruikt worden om een kliekje stamppot andijvie op te warmen. Elke methode heeft zijn eigen voor- en nadelen. Opwarmen in de magnetron is snel en gemakkelijk en geeft een snelle oplossing om de stamppot op te warmen.

Maarrrr de textuur en smaak van de stamppot kunnen veranderen als gevolg van de hitte van de magnetron, en sommige mensen vinden de smaak en textuur dan minder lekker. Bakken in de oven duurt langer maar het resultaat daarvan is wel beter omdat de stamppot op een gelijkmatige manier wordt verwarmd. Hierdoor blijven de textuur en smaak beter bewaard. Bovendien kun je de stamppot in de oven met andere ingrediënten mengen, waardoor je een geheel nieuwe smaak kunt creëren. Kortom, beide methoden kunnen gebruikt worden om stamppot andijvie op te warmen, maar het hangt af van persoonlijke voorkeur en situatie.
een jaar geleden