Wat kan ik het beste eten smiddags om de honger even te stillen?

Ik ben aan het lijnen, maar altijd als ik uit school kom heb ik trek! wat kan ik het beste eten om de honger even te stillen? met weinig calorieen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe oud ben je?
wat is je lengte en gewicht?
wat eet je voor de rest op een dag? het hongergevoel kan een teken zijn dat je niet voldoende eet op een dag. En je weet toch dat lijnen tijdens de groei in de puberteit heel slecht is voor je ontwikkeling?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet altijd een appel of een peer n de middag. Dat kan je ook proberen, of van die kaakjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 16! Ja ik weet het maar het is niet dat ik te weinig eet! Ik wil gewoon gezonde dingen gaan eten!
Ritsuka
12 jaar geleden
ok, dan is het goed. Ik wilde het gewoon even zeker weten, aangezien er hier soms mensen zijn met een eetprobleem. Goed bezig dat je gezonder wilt leven. Wat doe je verder aan sport en beweging?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik handbal 3x in de week, ik hardloop daarnaast nog 1x per week en ik ga 1x per week naar de sportschool! en ik fiets elke dag 1 1/2 uur! :)

Antwoorden (26)

Een mueslireep of een stuk ontbijtkoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
magere yoghurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sultana volop of evergreen crunchy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opkikker soepje, evergreen, sultana, ontbijtkoek, appel, schaaltje kwark.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een volkoren boterham met appelstroop en een appel. Hoef je beslist niet te laten omdat je aan het lijnen bent, zorg ervoor dat je geen rotzooi als chips en chocolade eet en drink water. Dan kom je er eigenlijk altijd wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snoep verstandig, eet een appel....
jc54
12 jaar geleden
Drink vooral eerst een paar glazen water en een kop thee.
Je dénkt, dat je honger hebt, maar je hebt op school in al die uren natuurlijk niet genoeg gedronken.

En dan gewoon iets nemen, waar je echt zin in hebt : als je tenminste de discipline op kunt brengen, om het bij 'iets' te laten, en niet gelijk de hele zak/pak leegmaakt...

Café noir koekjes zijn tamelijk calorie-arm en smaakrijk, maar als je zin hebt in een chocolate-chip-cookie zou ik dat nemen. Wat ook erg lekker is is een plak cake met hele aardbeien afgedekt.

Je moet jezelf af en toe éven belonen, dat je zo goed bezig bent, en er met dichte ogen hartstochtelijk van genieten.

Mijn ervaring is, dat je het lijnen dan ook veel beter volhoudt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ik eet van cafe noir altijd het hele pak leeg xD dan zitten er wel veel calorieen in, maar ze zijn zo verslavend! net als choclat chip cookies xD
Om de `trek in eten` (honger is een ander gegeven) even te kunnen stillen, kun je een hard gekookt ei eten. Het geeft direct een voldaan gevoel en kun je er weer even tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar teveel eieren is niet goed he
wel een + van mij want het is een lekker tussendoortje.
Gooi wat stuks fruit in de blender en je hebt een heerlijke smoothie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bakje Activia met 0% vet lekker gezond vullend en weinig calorieën.
Goed voor je darmen.
In diverse smaken te verkrijgen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'T is allang bewezen dat dat darmverhaal onzin is..En dan in zo'n stupide klein bakje,slecht voor 't milieu.
Begin met een paar grote glazen lekker koud water, dan is het hongergevoel al een heel eind weg. Neem daarna lekker een kop warme thee of koffie (zonder suiker en melk, maar dat wist je vast al). Om iets te kauwen te hebben, is het lekker om een appel te wassen, in vieren te snijden, het klokhuis eruit snijden en alle vier de partjes in smalle schijfjes snijden. Als je ze uitspreidt op een bordje dan lijkt het best veel en kan je er een hele tijd van genieten. Succes met lijnen enne, niet overdrijven, hè.......:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet een komkommer.

Overigens, als je s`morgens een goed voedzaam ontbijt hebt gegeten, zul je s`middags minder snel hongergevoelens krijgen.

Lijnen moet je nooit s`morgens doen. Altijd starten met een goed ontbijt. Dat is de belangrijkste maaltijd van de dag.

Als je nog naar school gaat, denk ik dat je nog wat jong bent om al te lijnen. Beter is gezond en verstandig eten, en drinken. Vooral geen suiker en ongezonde zoetstoffen meer gebruiken. Op die manier kun je al vele kilo`s kwijtraken zonder dat je honger hoeft te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet iets met eiwitten (magere yoghurt, ei) en niet iets met veel koolhydraten (ontbijtkoek, mueslireep)!
Wanneer je het lastig vindt om aan je portie groenten te komen, is het ook erg lekker (al kan het even wennen zijn) om rauwkost te eten. Komkommer halveren en dan in de lengte nog twee maal halveren zijn lekkere hapklare stengels, maar ook worteltjes, tomaatjes, radijsjes, bloemkoolroosjes, paprika, ach er zijn zoveel groenten die lekker zijn om zó te eten...
Het is inderdaad, zoals door meer mensen gezegd, heel goed om veel water te drinken. Dit kun je ook op school al doen, zodat je geen 'waterachterstand' krijgt die ingehaald moet worden als je uit school thuis komt. Wanneer je dorst hebt, ben je eigenlijk al te laat zeggen ze wel eens. Daarbij, veel mensen ervaren niet 'dorstsignalen', maar 'hongersignalen'.

Wanneer de bloedsuikerspiegel omhoog gaat, maakt het lichaam insuline aan. Deze zorgt ervoor dat de bloedsuikerspiegel weer omlaag gaat… door de energie in de vorm van vet op te slaan (op een beperkte voorraad reservesuikers na). Wanneer je er dus voor zorgt dat het vrijkomen van insuline beperkt wordt, zal er minder vetopslag mogelijk zijn.

Dit heeft nog een groot voordeel: Wanneer er géén insuline vrijkomt, is het tegenovergestelde van vetopslag mogelijk. Dit is wat je wilt! Vetverbranding! :-)

Mensen die gaan 'lijnen' gaan vaak hun brood marginaal beleggen. Dit heeft tot resultaat dat er vooral koolhydraten binnenkomen (van het brood). Met natuurlijk de gevolgen van de insuline tot gevolg. Bovendien krijg je na een 'insulineshot' vaak een glucosedipje in je bloed. Alsof de insuline het peil ietsje te ver laat zakken. Dan krijgt je lichaam het signaal dat je moet eten en voel je honger/trek. Een te hoge piek van insuline kan dus voorkomen dat je vetopslag mogelijk is, maar ook dat je honger zal krijgen. Twee vliegen in één klap!

Dus, bedenk bij je ontbijt en lunch: beleg is ook voeding!

Behoed je voor zogenaamde hongerdieten. Je lichaam zal eerder eiwitten dan vet verbranden en dit heeft dan misschien wel gewichtsverlies tot gevolg, maar dit zal spiermassa zijn en ik neem aan dat je je spieren wel wilt behouden. Succes!

PS je kan meer over het suikergehalte in het bloed, insuline en afvallen lezen als je zoekt op: glycemische index, Atkins of andere koolhydraatarme dieten. Wanneer je de theorie van Atkins bijvoorbeeld snapt, heeft je soort dieet helemaal geen naam nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broodje pindakaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Eierkoek. (langzaam eten, dan ben je sneller verzadigd) 2 Rijstwafels. (eventueel die met kaassmaak)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller probeert af te vallen. Eierkoeken zitten bom vol met suiker. Suiker en afvallen gaat niet goed samen. Eierkoeken zijn dan ook wel zo ongeveer het laatste wat vraagsteller zou moeten eten. Geen min van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, daar dacht ik ook wel aan. Het gekke is dat bij het Sonja Bakker dieet de eierkoeken wel zijn toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verbaast me niets.
Ze heeft meer verstand van zaken doen, dan van voeding.
Je kunt 'duur' of speciaal brood kopen bij de bakker en dat lekker eten. Verder is fruit heel gezond.
Je kunt ook van die minitomaatjes of paprikatjes kopen om gezond te snoepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je uit school komt is het precies mooi tijd voor een tussendoortje. Dat hoeft niet per se 'weinig calorieën' te bevatten, want het moet wel het gat vullen tussen de lunch en het avondeten, en je bent een puber in de groei. Een stuk of 200 calorieën mag het dus ZEKER wel bevatten.

Het enige dat verstandig is, is als je kiest voor 'goede' calorieën, dus dingen waar je niet meteen weer honger van krijgt en die eigenlijk geen voedingswaarde hebben, zoals chocola, koekjes of chips.

Fruit en zuivel of een combinatie van die twee liggen natuurlijk wel erg voor de hand (en zijn ook veruit de beste keus), maar ook een cup-a-soup met een (bruin) broodje, een boterham, een cracker met kaas, een hartig worstje, vullen allemaal even lekker, bevredigen de snoeplust beter dan zoete happen en zijn absoluut verantwoord.

Wat mijn kinderen ook vaak lekker vinden (maar dat ik uit Nederland niet ken) is een bakje instant-aarappelpuree (in diverse smaken) of een bakje mie instant mie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een boterham. of een banaan! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet een rijstwafel besmeerd met 20+ smeerkaas, lekker en gezond voor de lijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je vader of moeder of ze 'n pan runderbouillon met groenten natuurlijk willen maken,kan je elke middag 'n bak soep nemen met 'n roggebroodje,vult goed en heb je weer energie voor je huiswerk..maar eh,hoe oud ben je? Lijnen is niet gezond,gewoon lekker maar wijs leven..evenwicht!
suc7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een appel, peer of ander fruit. Eet zoveel als je wilt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sushi erg lekker en vult goed !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem lekker wat magere kwark met fruit erdoorheen.
De eiwitten in de kwark verminderen je eetlust,je zult dan met de avondmaaltijd ook minder trek hebben.
Niet te streng lijnen he als je nog de schoolgaan leeftijd hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga niet iets van musli eten zit te veel suiker in
je kan je trek ook telkens wat uitstellen dit is namelijk alleen uit gewoonte dat je hersenen een seintje geven dat je trek hebt
hou deze voor de gek door op iets te kauwen dit moet een gewoonte worden zodat je geen trek meer krijg dit duur wel een week of meer
ga niet snajen zo wordt het erger
je beloon je hersenen dan door iets te eten
je kan ook eerst beginnen met een stukje ontbijt koek als beloning hier zit niet zo veel in maar heb het idee dat je toch wat naar binnen krijg bouw dit wel af sucses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet een grote loempia. Maar alleen als je hem in de oven bakt. Bij de aldi kosten deze loempia's 79 cent per twee.

Mensen denken dat het vet/slecht is maar het is juist gezond en mager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volle rijst met heel veel groenten en een eiwitbron, zoals een sojaburger of iets anders wat plantaardig is maar veel eiwitten bevat (bijvoorbeeld ook linzen).