Hoe kun je op een leuke manier pepernoten uitdelen?

Mijn dochter word volgende week 7 en wil graag pepernoten uitdelen op school.
Ik heb al eens koekiemonster bakjes gemaakt ze moesten dan de mond openhalen om er smoeltjes uit te halen.
En ik heb al eens een muis gemaakt van een puntzak papier
Nu wil ik weer eens iets anders maar het moet niet te kinderachtig zijn ze word tenslotte al 7
Bij voorkeur erbij vertellen hoe ik het kan maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk, zelf traktaties maken. Deed mijn moeder ook altijd.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
pepernoten deel je niet uit, die strooi je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het wel verstandig om pepernoten uit te delen in deze tijd? Ik ben van mening dat dit pas rond Sinterklaas nodig is....en dan inderdaad strooien zoals ze bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou iets anders overwegen. Het is nog maar September en dan zijn er wel al pepernoten (ik heb er al een paar op!) maar voor veel kinderen horen pepernoten echt bij Sinterklaas. Scholen proberen Sinterklaas altijd zo lang mogelijk 'buiten de deur' te houden ivm de beruchte Sinterklaas-stress onder kinderen.

Het beste antwoord

7 jaar is al groot genoeg om uit te kijken voor wat scherpere dingen.

Koop bij bv. AH houten tapas prikkertjes, die zien er net iets leuker uit als gewone sateprikkers.
(en prikken maar aan 1 kant)

Neem per persoon 3 prikkers en prik daar de pepernoten aan.
misschien zijn er ook wel kleine sate bakjes bij de patatzaak te koop.

Dan ziet dit er nog meer als een sateetje uit
Verpak deze leuk in folie met evt. een lintje eraan.

Dan trakteert zij op de enige echte pepernoot-sateetjes

Hier bedoel ik wel de echte pepernoten,die zien er ook uit als sate-vlees blokjes.
( of dit met kruidnootjes gaat weet ik niet.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, wat een leuk idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook een super leuk idee, ik had de pepernoten al gekocht maar dit ga ik zeker proberen voor de verjaardag van mijn andere dochter

Andere antwoorden (10)

Je kan rolletjes van gekleurd papier maken en daar een stuk of tien kruidnootjes in verpakken.
Uiteinden als toffee papiertje dichtdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knapzakje: mooie potlood (action wibra) zakje met pepernoten er aan hangen eventueel met kaartje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou hier eens rondneuzen, staat misschien we wat tussen en ze geven werkbeschrijvingen ook:)

op de onderste link/bron hebben ze een paar 5 dec ideeen met kruid/pepernootjes

toi toi

ps: wat leuk dat je zelf iets maakt om te trakteren!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou je zelf als zwarte piet kunnen schminken, en dan uitdelen, en dan zeggen dat je de luisterpiet ben die aan alle schoorstenen luistert of kinderen lief zijn, en dat ie nu even tijd had om nog snel wat uit te delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verpak een stuk of 15 pepernoten in doorzichtige folie (geen huishoudfolie) en maak dit dicht met krullint in verschillende kleuren. Alle pakketjes die je hebt gemaakt in een leuk rieten mandje doen, moet je eens kijken wat een succes je zult hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit klinkt erg leuk dank je wel voor je reactie
Wat dacht je van cupcakes? Erg lekker, precies op maat voor jongere kinderen en tegenwoordig helemaal hot and happening. Voeg aan het basisbeslag speculaaskruiden naar smaak toe, smeer er na het bakken (gekleurd) glazuur van water, wat poedersuiker en eventueel een levensmiddelenkleurstof op en druk hierin als het nog zacht is enkele pepernoten. Als je even puzzelt moeten er wel 7 op kunnen, en anders leg je ze in de vorm van een 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw dochter verkleed als Piet laten gewoon rondstrooien met tussen de pepernoten andere leuke snoepjes b.v. leuke schuimpjes of spekkies, dat geeft een leuk effect, en ook nog een zak achterhouden voor de kinderen die niet zo snel kunnen rapen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook een jute zak (van sinterklaas) kapot kunnen knippen en er allemaal mini sinterklaaszakken van kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan nog geen plusje geven, omdat ik niveau 1 heb. Maar dit is een plusje in een bericht! :)
je zou een pinatta kunnen maken en de kinderen geblindhoekt op laten knuppelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien pepernotenpietjes? Zie de link voor een makkelijke omschrijving:
http://www.gezondtrakteren.nl/recept/pepernotenpietjes

Op die website staan trouwens nog veel meer leuke en makkelijke ideeen om zelf te maken. Ik heb pas nog de muizen van ontbijtkoek gemaakt ( samen met mijn dochter ) Makkelijk, leuk en lekker!